نمایشگاه ماکت‌ها و پلاک‌های ارتشی در سعد‌آباد

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، کاخ‌موزه ملت واقع در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، از روز جمعه 28 اردیبهشت 97 اقدام به برپایی نمایشگاهی از آثار موجود در مخازن این موزه که تاکنون درمعرض دید عموم قرار نگرفته است، با عنوان «کلکسیون ماکت ها و پلاک های ارتشی» کرده است.

در این کلکسیون 19 آثر شامل هشت لوح (مرتبط با ارتش کشورهای مختلف)، پنج ماکت خودروهای ارتشی، پنج ماکت تسلیحات ارتشی و یک عدد ماکت سفالی مربوط به واقعه قیام آذربایجان (1325ه.ش) به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشترین بخش از این آثار مربوط به نمونه‌هایی از تجهیزات نظامی تولید شده در دوران جنگ سرد (دوره ‌ای از رقابت، تنش و کشمکش‌‌های سیاسی و ژئوپلیتیکی بین بلوک شرق و غرب و متحدان آنان بعداز جنگ جهانی دوم) است.

اگرچه در طول جنگ سرد هرگز درگیری نظامی مستقیمی میان این نیروها به وجود نیامد، اما گسترش قدرت نظامی، کشمکش‌‌های سیاسی منجر به ایجاد جنگ‌‌های نیابتی و درگیری‌‌های مهم بین کشورهای هم‌‌پیمانان این ابرقدرت‌‌ها شد. این جنگ سرانجام با سقوط کمونیسم و تجزیه اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991م. به پایان رسید.

این مجموعه با تلاش‌های مستمر و پس از انجام ماه‌ها فعالیت‌ تحقیقی ازسوی کارگروه پژوهشی موزه و مستندسازی عملی به‌دست متخصان واحد مستندسازی تصویری مجموعه، با رعایت همه اصول موزه‌داری نوین، برای این منظور آماده شده است.

این نمایشگاه‌ از روز جمعه 28 اردیبهشت 97 از ساعت 9 تا 19 به مدت یک ماه به سرسرای طبقه اول این کاخ دایر است.

همچنین از تاریخ 28 اردیبهشت تا 4 خرداد 97، نمایشگاه نقاشی با عنوان آرزوی مهاجرت در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد برگزار می‌شود. مراسم افتتاح این نمایشگاه ساعت 17 روز جمعه 28 اردیبهشت است.

این نمایشگاه شامل 9 اثر از هنرمند جوان سميه پولادخاى است، این آثار با تکنیک آکرولیک، سبک پاپ آرت و موضوع مهاجرت، در ابعاد 1*1:20 هستند.

سميه پولادخاى با نام هنرى سامى پولاد در سال 1360 در بندرعباس به دنيا آمد و پس از مهاجرت به تهران و سپس سفر و زندگى در كنيا به عكاسى علاقه‌مند شده و در رشته‌های عكاسى خبر و نیز كارگردانى سينما در دانشگاه تهران تحصیل کرد.

پولادخاى در زمينه نقاشى، عكاسى خيابانى ، پرتره و استورى فعالیت دارد و آثار او تاکنون در نمايشگاه تصوير سال و ده روز با عكاسان ايران انتخاب و به نمايش گذاشته شده است.

نمایشگاه نقاشی «آرزوی مهاجرت» همه روزه از تاریخ 28 اردیبهشت تا 4 خرداد 97، از ساعت 10 تا 18، در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد پذیرای علاقه‌مندان است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه‌ها می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به نشانی میدان تجریش، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان شهید فلاحی، خیابان شهید طاهری، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.