وزنه‌بردار قهرمان آسیا: گرفتن وزنه‌بردار قطر پیروزی خوبی برایم بود

رسول معتمدی در گفتگو با خبرگزاری تاریخ ما درباره کسب عنوان قهرمانی وزنه برداری آسیا بیان کرد: از آنجا که بعد از دو، سه سال در مسابقه بین‌المللی شرکت می کردم، مقداری استرس داشتم و در حرکت اول یک ضرب، وزنه ۱۶۶ کیلوگرم را از روی بی‌احتیاطی انداختم. اما در حرکت دوم و سوم وزنه‌ها را زدم و در دوضرب نیز بهتر کار کردم و خدا را شکر توانستم قهرمان شوم. 

او با اشاره به حضور فارس الباخ وزنه‌بردار مطرح قطر در رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم گفت: گرفتن فارس قطری که یکی از گزینه‌های اصلی کسب مدال طلای المپیک است، پیروزی خوبی محسوب می‌شود. زمانی که فهمیدم در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه می زند، از اسم او نترسیدم اما از اینکه به دسته ۱۰۲ کیلوگرم آمد و کار سخت تر شده بود، استرس داشتم. البته دوستان با من صحبت کردند که رکوردهایم نزدیک به او است و می‌توانم در رقابت با فارس موفق شوم. 

قهرمان دسته ۱۰۲ کیلوگرم درپاسخ به این پرسش که چقدر از رکورد خود در قهرمانی آسیا رضایت دارد، تاکید کرد: در حرکت یک ضرب می‌توانستم وزنه بهتری بزنم. اما از دوضرب خیلی راضی هستم چون وزنه ۲۲۷ کیلوگرم را که در مسابقه زدم، تاکنون  در تمرین نزده بودم و رکورد جدیدی برایم بود. در تمرینات بیشتر از ۲۲۵ کیلوگرم نزده بودم و وقتی وزنه ۲۲۷ را زدم خیلی خوشحال شدم. 

او افزود: از طرفی در سال گرم کردن وضعیت فارس را دیدیم و این پیش بینی را داشتیم که اگر ۲۲۷ را بزنم شاید او نتواند بیشتر از این وزنه بزند. برای همین آقای برخواه سرمربی تیم با من صحبت کرد که اگر این وزنه را بزنم احتمالا قهرمان هستم  و سرود ایران پخش می شود از این رو با تمام توان روی تخته رفتم.
معتمدی در مورد تغییر وزن خود و ورود به یک وزن المپیکی گفت: اوزان وزنه برداری در المپیک پاریس کاهش پیدا کرده است و به پنج وزن رسیده است از این رو منتظرم تا مشخص شود اوزان جدید المپیکی کدام وزن ها هستند و بعد در مورد تغییر وزن و ورود به وزن المپیکی تصمیم‌گیری کنم.

او در پایان گفت: از مردم ایران که من را دعا کردند، تشکر می کنم. از رییس فدراسیون و کادرفنی تیم ملی، مربیانم در شهرستان، رییس هیات اصفهان ، مدیر کل ورزش  و جوانان اصفهان و خانواده‌ام که خیلی برای من زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.

نتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.