ممنوعیت چاپ هر گونه اطلاعیه مراسم‌های نوعید در اسدآباد

سعید کتابی یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در ستاد شهرستانی مقابله با کرونای اسدآباد، اظهار کرد: در صورت مشاهده هر گونه اطلاعیه مراسم های نوعید چاپخانه متخلف به مدت سه تا یک ماه پلمب خواهد شد.

وی افزود: در رابطه با سلامت جامعه با هیچ شخصی مماشات نداریم و به طور قطع هر جا که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی توجه نشود، با توجه به دستورالعمل در شهرهای قرمز کرونایی تا سه هفته باید پلمب شوند.

کتابی با تأکید بر انجام مُرّ قانون توسط اعضای ستاد کرونا شهرستان در رابطه با واحدهای متخلف در بحث عدم رعایت پروتکل ها یادآور شد: در بازرسی ها و نظارت ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی نانوایی ها، سوپرمارکت و فروشگاه های زنجیره ای که از تردد بیشتری برخوردارند، با حساسیت بیشتری توسط دستگاه های مرتبط توجه شود.

وی با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان به عنوان تنها شهر قرمز استان همدان تصریح کرد: روند شیوع پیک چهارم در کرونا رو به نزول بوده و به علت اینکه شهرستان اسدآباد دیرتر از دیگر شهرستان ها وارد پیک چهارم و وضعیت قرمز شد تا دو هفته به نسبت دیگر شهرستان ها به طور قطع دیرتر، از شرایط پیک چهارم و وضعیت قرمز خارج خواهد شد ضمن اینکه برای خروج از وضعیت قرمز نیاز به همکاری و مشارکت مردم و عدم عادی انگاری شرایط خواهد بود.

کتابی در ادامه با تأکید بر تداوم دقت در تشدید بازرسی ها و نظارت ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشاغل گروه دو از روز گذشته فعالیت خود را در شهرستان به شرط رعایت پروتکل ها آغاز کرده اند اما تمامی محدودیت های کرونایی در اسدآباد با توجه به شرایط قرمز شهرستان همچنان تداوم داشته و به قوت خود باقی است.

وی همچنین با بیان اینکه تردد در بین جاده های کشور بدون درنظر گرفتن رنگ بندی ها از سه شنبه هفته جاری تا شنبه آینده دارای ممنوعیت است، تصریح کرد: در همین راستا با تشدید بازرسی ها باید مبادی ورودی و خروجی شهر کنترل شده و هیچ گونه برگ تردد نخواهیم داشت و در صورت تردد خودروها با پلاک غیربومی در شهرهای قرمز اعمال جریمه یک میلیون تومانی در انتظار آنها خواهد بود.

کتابی با تأکید بر تذکرات لازم به دفاتر عقد و ازدواج برای محدودیت افراد در دفتر ازدواج یادآور شد: همچنان برگزاری هر گونه تجمعات و مراسم های تجمعی در شهرستان ممنوع بوده و با موارد برخورد می شود.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد سرایت بیماری کرونا در شهرستان از طریق دو عامل تجمعات و دورهمی خانوادگی بوده است، یادآور شد: از همشهریان درخواست داریم نسبت به تداوم پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی همچنان مقید بوده و از هر گونه مراسم های تجمعی خودداری کرده و شرکت نکنند.

فرماندار اسدآباد در رابطه با نماز عیدفطر نیز بیان کرد: با توجه به شرایط قرمز شهرستان طی جلسه ای برنامه ریزی و تصمیم لازم در این رابطه اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد ضمن اینکه در شرایط قرمز باید نماز عید فطر شهرستان در چند نقطه با رعایت پروتکل ها و در فضای باز با جمعیت محدود برگزار شود.

کنترل مراسم ها و تجمعات روستاها با مدیریت بخشداری ها، تداوم تعطیلی باشگاه های ورزشی و مشاغل گروه سه و تالارهای پذیرایی، تداوم بازرسی و سرکشی از ادارات و بانک ها، عدم امکان عقد و عروسی تجمعی و برخورد با هر گونه مراسم های تجمعی از دیگر مواردی بود که فرماندار اسدآباد به آن اشاره کرد و گفت: امتحانات پایه نهم و دهم از ۲۷ اردیبهشت در شهرستان در چهار حوزه امتحانی درنظر گرفته شده با حضور ناظران بهداشت دانشکده علوم پزشکی برگزار خواهد شد و در این راستا همزمانی امتحانات نخواهیم داشت و با توجه به آغاز امتحانات از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد در این راستا نیاز است برای مجموعه امتحانات شهرستان ناظران بهداشت دانشکده حداکثر همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند.

۴۲ درصد درگیری  کرونا در اسدآباد از طریق تماس های درون خانوادگی

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم اظهار کرد: ۴۲ درصد از درگیری با کرونا در شهرستان از طریق تماس های درون خانودگی بوده که در این تماس ها یکی از اعضای خانواده بیماری را به دیگر اعضا انتقال داده است.

دکتر ایرج صالحی با اشاره به اینکه ۵۷ درصد درگیری به کرونا نیز در شهرستان از طریق تجمعات اعم از عروسی و گردهمایی خانوادگی و مراسم های ترحیم و برخی موارد مراسم افطاری بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به نزدیک شدن عید سعید فطر مراسم های نوعید شهرستان یکی از نگرانی های دانشکده اسدآباد است که در این راستا از هم اکنون نیاز به مدیریت و کنترل این مراسم ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در پیک چهارم کرونا آلودگی افراد جوان در شهرستان بسیار بود که این افراد متأسفانه به علت سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری را به افراد مسن انتقال می دادند.

سرهنگ افشین یاری، فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد هم با اشاره به ۲۱۴۵ مورد تذکر به خودروها از آغاز محدودیت های جدید کرونایی تاکنون گفت: طی همین مدت ۴۳۱ مورد اعمال قانون محدودیت های تردد شبانه، اعمال قانون ۱۵۸ مورد تردد غیرمجاز خودروها در سطح شهرستان، ۵۴۳۲ مورد بازرسی مشترک با سایر ادارات، معرفی ۲۵ پرونده تخلف در محدودیت های کرونایی به تعزیرات و ۷۸ مورد پلمب واحد صنفی متخلف در رابطه با محدودیت های کرونایی توسط نیروی انتظامی شهرستان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، نوعید مراسمی است، مربوط به نخستین سال بعد از فوت یکی از آشنایان و نزدیکان که به تازگی درگذشته و برای دلجویی و دلداری خانواده متوفی به خانه آنها می‌روند، فاتحه می‌خوانند و به زیارت اهل قبور می‌روند. مراسم نوعید درگذشتگان در عیدهای مذهبی، عید قربان و عید فطر و عید نوروز برگزار می ­شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.