سجادی: در المپیک تنها ۳۹ همراه می‌توانیم داشته باشیم/ لباس کاروان در خرداد رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، نصرالله سجادی در نشست آنلاین با خبرنگاران آخرین وضعیت کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو را تشریح کرد. سجادی بیان کرد: از امروز تا آغاز المپیک ۷۲ روز فرصت داریم. جلسه ای هم دیروز با کمیته برگزاری بازی ها داشتیم که جلسه خوبی بود و بیشتر در مورد موضوعات ثبت نام کاروان و صدور آی دی کارت صحبت کردیم و اسامی همه افراد چک شد. بازی ها نسبت به دور قبل با پنج رشته بیشتر برگزار می شود.

سجادی در مورد دهکده بازی ها گفت:  دوسال قبل بازدیدی از آن داشتیم و دهکده خوبی است و به صورت کامل تجهیز شده است و ۲۳ بلوک دارد که ظرفیت پذیرش ۱۷ هزار نفر را دارد. 

*در ژاپن تست ۱۰ دقیقه ای از اعضای کاروان گرفته می شود
سجادی با اشاره به دستورالعمل جدید کمیته برگزاری بازی ها گفت: دستور العمل اخیری که تایید شده است این است که تمام شرکت کنندگان اعم از تیم های ورزشی  و رسانه ها باید ۷۲ ساعت قبل از اعزام در کشور خود آزمایش بدهند و در فرودگاه توکیو نیز تست می گیرند و ۱۰ دقیقه بعد پاسخ می دهند. اگر کسی تستش مثبت شود، به مدت ۱۵ روز قرنطینه خواهد شد. بازدیدی هم از شهر وجود ندارد و در طول بازی ها هم به صورت تصادفی از افراد تست گرفته می شود.

* هنوز شانس هایی برای گرفتن سهمیه داریم
او در مورد شانس ایران برای گرفتن سهمیه بیشتر گفت: بسکتبال سه نفره شانس دارد. قایقرانی آب های آرام یک شانس دیگر دارد. کاراته هم مسابقات پاریس را پیش رو دارد و تکلیف یک سهمیه دیگر آنجا مشخص می شود. اردوها به صورت منظم در رشته های مختلف برگزار شده اند. به طور قطع  هر چه به سمت جلو برویم، اردوها فشرده تر می شود و امیدوارم ورزشکاران ما با آمادگی کامل در المپیک شرکت کنند. نوبت دوم واکسیناسیون ورزشکاران انجام شد. چند نفری درگیر مسابقه بوده اند مثلا بخشی از تیم تیراندازی که برگردند انجام خواهد شد. امیدوارم تا بازی ها همه سلامت کامل را داشته باشند.

*در نوبت دوم واکسیناسیون دقت ها بیشتر شد
سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در پاسخ به این پرسش که واکسیناسیون براساس چه شاخص هایی انجام شد، تصریح کرد:  با توجه به مقدار واکسنی که در اختیار ما گذاشته شده بود، برای فدراسیون ها سهمیه بندی کردیم و اعلام کردیم افراد باید حتما ورزشکاران المپیکی و حریفان تمرینی و کسانی که در ارتباط با ورزشکاران هستند، باشند. لیست را به ما اعلام کردند و ما لیست را به وزارت ورزش ارائه کردیم. وزارت ورزش هم لیست را به فدراسیون پزشکی ورزشی ارائه کرد. اعتراض هایی در مورد برخی ها بود که فدراسیون ها معرفی کرده اند و  در  نوبت دوم دقت را مضاعف کردیم و مشکلی وجود نداشت.

*رونمایی از لباس کاروان در خرداد
او در مورد رونمایی از لباس کاروان ایران نیز تاکید کرد: لباس فرم ما برای مراسم رژه است. البته تا امروز اعلام کرده اند  از هر کشور تنها ۱۰ نفر در مراسم حضور خواهند داشت. خرداد ماه رونمایی از لباس انجام می‌شود. اندازه گیری برای لباس گرمکن نیز از این هفته آغاز می‌شود و برای اولین بار این اتفاق می‌افتد تا اندازه خود ورزشکار باشد. در همان مراسم از لباس ورزشی هم رونمایی خواهد شد.

او در مورد انتشار لیست افرادی که واکسیناسیون شده اند، گفت: اگر وزارت ورزش  و فدراسیون پزشکی ورزشی تشخیص بدهند، اعلام کنند و اسامی همه را دارند. در زمان واکسیناسیون نمایندگان وزارت بهداشت هم حضور داشتند. 

*مصدومیت در ورزش عادی است
سجادی در مورد اینکه اوضاع کاروان خیلی خوب به نظر نمی رسد، تصریح کرد: مصدومیت در ورزش عادی است و حتی در المپیک هم ممکن است کسی مصدوم شود. مصدومیت زمانی نگران کننده است که ورزشکار به بازی ها نرسد. ما شش برابر ظرفیت نفر معرفی کرده ایم. البته تعدادی را در جلسه روز گذشته با کمیته برگزاری بازی ها کمتر کرده ایم. وجود یکی، دو مصدوم بین ۶۰ نفر عدد زیادی نیست.

*کارت همراه کاروان ما ۳۹ نفر است
سرپرست کاروان در مورد نهایی شدن کادر کاروان گفت: زمانی که اسامی نهایی را به کمیته برگزاری بازی ها اعلام کردیم، رسانه ای می کنیم و اسامی را در تیر ماه نهایی می کنیم. بیشتر از ۳۹ نفر هم بیشتر نمی توانیم همراه داشته باشیم و این با توجه به تعداد سهمیه های ما است.

ادامه دارد…

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.