مربی راگبی زنان: وقتی باشگاه تعطیل است تمرین در پارک چه ایرادی دارد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، شیوع کرونا سبب تعطیلی مجموعه‌ها و باشگاه‌های ورزشی شده، اما برخی ورزشکاران در همین تعطیلات از فرصت استفاده کرده و در پارک و محیطی روباز تمرینات خود را ادامه می‌دهند تا شرایط آمادگی خود را حفظ کنند.

تیم راگبی زنان اسپادانا نیز با توجه به تعطیلی مجموعه‌های ورزشی، برای حفظ آمادگی ورزشکاران چند جلسه تمرین آمادگی جسمانی در فضای باز انجام داده که گزیده‌ای از این تمرینات در برخی شبکه‌ها ‌ فضای مجازی منتشر شده که سبب دردسرهایی برای این تیم شده است.

زینب سلگی مربی تیم اسپادانا در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما در خصوص این اتفاقات اظهار کرد: ورزشکارانم از بی تمرینی و تعطیلی باشگاه‌های استان البرز خسته شده بودند. باشگاه من خصوصی است و البته من هیچ هزینه هم از ورزشکارانم بابت تمرینات نمی‌گیرم. ما چند جلسه تمرین آمادگی جسمانی با تعداد محدود (۴ تا ۵ نفر) از ورزشکاران در پارک انجام دادیم. در تمرین آخر تعداد بیشتر شد اما تمام بازیکنانم با حجاب اسلامی و با لباس رسمی در تمرینات حاضر شدند و تمرینات جنبه آمادگی جسمانی داشت.

وی افزود: در تمرین آخر خبرنگاری از روزنامه‌های داخلی برای تهیه گزارش آمد و خواست از مشکلات ورزش بانوان هم صحبت کنم. من هم از دیده نشدن راگبی زنان حرف زدم، اینکه چون دیده نمی‌شوند کسی هم برای این ورزش اسپانسر  نمی‌شود. نبود اسپانسر سبب می‌شود که هزینه لباس، رفت و آمد و تمرینات به عهده خود ورزشکار باشد که این برای آنها گران تمام می‌شود. 

مربی تیم راگبی زنان اسپادانا گفت: بعد از منتشر شدن این فیلم در شبکه‌های خارجی مسئولان از من خواسته‌اند که برای پاسخ به انجمن بروم. من حرف بدی نزده‌ام اما گزیده‌ای از صحبت‌هایم در شبکه‌ها منعکس شده است. ورزشکاران من با حجاب کامل بودند و تعداد نفرات هم زیاد نیست. همچنین تمرین آمادگی جسمانی و در فضای باز است. 

سلگی گفت: به من می‌گویند حق تمرین کردن نداشتیم. وقتی باشگاه‌ها تعطیل است زنان باید چه کنند، کجا تمرین کنند؟ آنها حق ورزش کردن ندارند؟  چرا نباید در نبود باشگاه ورزشی زنان در پارک تمرین کنند. ورزشکاران من اضافه وزن و افسردگی گرفته‌اند و از من خواهش کردند تا برای آنها تمرینات آمادگی جسمانی بگذارم. تمرینات هم تماما آمادگی جسمانی و با تعداد محدود انجام شد.

وی افزود: مسئولان انجمن راگبی تلاش زیادی می‌کنند تا این ورزش جا بیفتد. برنامه‌ها و مسابقات خوبی در طول سال وجود دارد. تیم ملی راگبی به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شود و جایگاه خوبی دارد. مسئولان انجمن تلاش زیادی می‌کنند تا مسابقات برگزار شود و مسابقات آمادگی جسمانی در برنامه دارند. ورزشکار هم باید برای حضور در مسابقه آمادگی جسمانی بدنی آماده داشته باشد. وقتی همه باشگاه‌ها و زمین‌های ورزشی تعطیل است باید کجا تمرین کرد؟ ما حتی در زمین روباز هم اجازه تمرین کردن نداشتیم. 

سلگی در پایان گفت: می‌خواهم زودتر این موضوعات تمام شود. باید از زنان حمایت شود. به نظرم جای اینکه بگویند حق تمرین نداشتید باید از انجام تمرینات آمادگی جسمانی خوشحال باشند. به من اعلام شد در صورت ادامه تمرینات من و تیم محروم می‌شویم. پس چطور ورزشکاران من برای مسابقه آمادگی جسمانی که قرار است برگزار شود آماده شوند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.