رزمگر: هیچ مربی دشمن خودش نیست/ بهترین‌ها را به تیم ملی دعوت کردیم

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، عزت الله رزمگر مدیر فنی تیم ملی هندبال زنان در نشست خبری قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا اظهار کرد: ما قبل از مسابقات قهرمانی آسیا اردن از هر پست ۱۰ نفر را به اردوی تیم ملی دعوت کردیم و تا مسابقات به ۱۸ نفر رساندیم و به اردن رفتیم‌. تیم ایران در بین چهار تیم اول قرار گرفت و مقابل تیم‌های قزاقستان و ژاپن بازی‌های خوبی را ارائه کرد. چین در این مسابقات نبود و با وایلد کارت توانسته راهی مسابقات جهانی شود. سهمیه آسیا در مسابقات جهانی باز هم ۶ سهمیه خواهد داشت. ما در اولین مسابقه خود برابر تیم یازدهم جهان یعنی رومانی قرار خواهیم گرفت. رومانی کلاس بالایی دارد. بعد از آن با نروژ که تیم‌چهارم جهان است بازی خواهیم داشت که تیم بسیار قدری است. تیم آخر هم قزاقستان است که با همه توانایی در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: با این دیدگاه که قرار است همه تیم‌ها را شکست دهیم به اسپانیا نمی‌رویم. این اولین دوره ما است و برای کسب تجربه می‌رویم‌. حضور در این میادین برای ایران یک تجربه بزرگ است و امیدواریم با کوهی از تجربه به ایران برگردیم. بازیکنی که با تجربه جهانی وارد آوردگاه آسیا شود خیلی برای رشد این رشته تاثیر گذار خواهد بود.

خدیجه قانع سرمربی تیم ملی هندبال زنان نیز در این‌باره گفت:  من از رسانه ها تشکر می‌کنم که از ابتدای مسابقات آسیایی همواره در کنار ما بودید. ما در بودجه این دوره نبودیم اما فدراسیون به ما اعتماد کرد و در این مسابقات شرکت کردیم. از کادر فنی قبلی هم که در کنار ما بودند باید تشکر کنم اما به دلیل سیاست‌های فدراسیون در تیم‌های دیگری مشغول شدند. ما با تیم‌های بزرگی مسابقه خواهیم داشت و به نظرم باید طوری مسابقات جهانی منعکس شود که اولین حضور ما پررنگ‌تر باشد.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، افسانه دهقانی نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال نیز در این نشست گفت: باید کسب این سهمیه را ستود. تلاش زیادی برای کسب این سهمیه شده است که با تلاش بازیکنان و کادر فنی محقق شد. حضور در مسابقات جهانی تجربه خوبی برای ما خواهد بود. این تیم با حجاب اسلامی به مسابقات خواهد رفت که هم به لحاظ اشاعه فرهنگ و هم به لحاظ توانایی، دختران سرزمین ایران را نشان دهیم. امیدواریم دختران ما در این مسابقات تجربه خوبی کسب کنند و بهترین خود باشند.

نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون پاداشی به بازیکنان بعد از مسابقات قهرمانی آسیا پرداخت کرد گفت: پاکدل در اردن در همان زمان مسابقات پاداشی پرداخت کرد. آقای وزیر هم قول پرداخت پاداش را داده‌اند. بعد از مسابقات قهرمانی جهان هم برای قدردانی به آنها پاداشی پرداخت خواهیم کرد.

رزمگر در خصوص دعوت نشدن چند بازیکن باتجربه به اردوی تیم ملی اظهار کرد: هیچگاه دوست نداشتم در حواشی باشم. اگر فدراسیون به فردی به عنوان مربی اعتماد کرده باید انتخاب ما مورد وثوق همه باشد. انتخاب ما سلیقه ای نیست و کاملا فنی است. کادر فنی بهترین‌ها را انتخاب می‌کند. برخی فکر می‌کنند خط خوردن یعنی قطع کردن که با این واژه مخالفم. در رشته های گروهی خط زدن نداریم. من از ۱۸ نفر مسابقات آسیایی باید ۱۶ نفر به جهانی ببرم. ما از ۷۰ نفر دعوت شده به اردوی اول به ۱۸ نفر رسیدیم. ما باید جوابگوی جامعه ورزش باشیم و به همین دلیل از بین خوب‌ها بهترین‌ها را انتخاب کردیم.

وی افزود: در دهه ۷۰ که خودم بازی می‌کردم همه راست دستها می‌توانستند در گوش راست بازی کنند. در این شرایط وقتی دست مخالف هستید نمی‌توانید تهاجمی باشد و صرفا در آن گوش بسته هستید. به عنوان آنالیزور تعداد چپ دست های مقابل را می‌شماریم. این برای دهه ۷۰ بود و بعد از آن همه پذیرفتند و انقلاب شد. این اتفاق در تیم ملی هندبال زنان باب شده و اکنون بازیکنان دست چپ وارد تیم شده‌اند. نمی‌توان در تیم دست چپ نداشته باشیم. من مجبورم دست چپ ها را وارد تیم کنم تا کاری که راست دست ها آغاز می‌کنند را چپ‌دست‌ها به پایان برسانند. ما به همه بازیکنان احترام گذاشتیم ولی در هر پست نیاز به ۲ بازیکن داریم.

او ادامه داد: در کنار همه اینها سیاست فدراسیون جوانگرایی است. در مسابقات آسیایی حق ریسک نداشتیم و به جوان‌ها اعتماد نشد اما در جهانی جا برای ریسک وجود دارد. منطقی است که از جوان‌ترها استفاده شود. یک روز یک بازیکن برای مسابقات مهم است یک روز در میان بهترین‌ها نیست. ما ۱۶ نفر محدودیت داریم و باید تنها ۱۶ نفر انتخاب شوند. امیدوارم به انتخاب ما اعتماد کنید. من به حرمت شما وارد این حواشی شدم. مربی انتخابش سلیقه ای و شخصی نیست و همه چیز فنی است. هیچ مربی دشمن خودش نیست. بهترینها در  بین ۱۶ نفر هستند.

وی گفت: راضیه جانباز در مسابقات قهرمانی آسیا دعوت شد اما نیامد. شیدا فلاحی خودش خداحافظی کرد. جایگاه ها ابدی نیست و سیر تحول وجود دارد. این اتفاق در تیم های ملی هم وجود دارد. من کاپیتان تیم ملی بودم. اگر ورزش عشق است، مربی‌گیری وفا به عشق است. عهد کرده ام هیچ‌گاه دروغ نگویم. یک مربی هیچگاه ریسک نمی‌کند که بدترین ها را به تیم ملی دعوت کند.

رزمگر در مورد مانوئل مونتایا سرمربی اسپانیایی تیم ملی مردان گفت: در مکتب لاتین که یک مدرسه است به هندبال ما خیلی نزدیک است. بنا به تجربه یکی از مکاتبی است که به هندبال ما نزدیک است. هندبال ما لهجه دارد و هر کسی با لهجه خودش بازی می‌کند. ما نیاز به یک الگوی یکسان داریم. در مکتب لاتین این الگوی یکسان وجود دارد و می‌تواند باعث  شود هندبال ایران رشد کند. فرناندز از زمانی که به ایران آمده در تمرینات ما حضور داشتند. حتی در مسابقات اردن که من با مرگ (به خاطر کرونا) دست و پنجه نرم می‌کردم فرناندز تیم ما را حمایت می‌کرد. باید بدانید که لوازم و اسباب مربی نیروهای آن هستند. امیدوارم که با همه نیروها در مسابقات قهرمانی آسیا موفق شوند.

رزمگر در خصوص اردوهای تدارکاتی گفت: من ۳۶ روز درگیر کرونا و در اردن بودم. ما تنها دو اردو داشتیم و زمان کافی برای اردوهای تدارکاتی نداشتیم. برنامه ما با همین دو زمان بود که جایی برای دیدار تدارکاتی نداشتیم. فدراسیون مکاتبه کرد اما با توجه به‌ شرایط کرونا هیچ کشوری قبول نکرد. ما برای تیم‌های لیگ برتری هم مکاتبه کردیم اما بازیکنان خود را در اختیار نداشتند. تیم آتریسا را با شرایط خاص گرفتیم اما عملا یک باشگاه با تیم ملی قابل قیاس نیست. باید تیمی باشد که چالش داشته باشیم تا کارایی لازم ایجاد شود.

مدیر فنی تیم ملی هندبال زنان گفت: روزی که وارد تیم ملی شدم که خیلی سن کمی داشتم و آن موقع با اختلاف زیاد می‌باختیم. اما اکنون تیم مردان خیلی به تیم‌های آسیایی نزدیک شده و اختلاف گلها خیلی کم شده است. در تیم مردان این مشکلات وجود داشت و کم شد. در بخش زنان هم این اتفاق افتاده و مقابل ژاپن با اختلاف کم بازی را واگذار کردیم. امروز می‌توانم بگویم در آسیا شرایط خوب شده اما در جهانی شرایط متفاوت است. هندبال برای اروپا است و ما اولین حضور خود را تجربه می‌کنیم. نمی‌توان شرایط بازیکنان اروپا و ایران که امکانات برابر ندارند را مقایسه کرد اما دختران ما با همه تلاش خود می‌خواهند بهترین نتیجه را بگیرند.

رزمگر در پایان گفت: هندبال در کشورهای پیشرفته، مادر رشته‌های دیگر است. هندبال یک بازی مدرسه‌ای است و هر مدرسه در کشورهای دیگر فلسفه خود را دارد. امیدوارم روزی ما هم صاحب مدرسه هندبال ایران شویم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.