ترسیم آینده انقلاب در بیانیه مقام معظم رهبری

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با تبریک و تسلیت شهادت جمعی از پاسداران و نیروهای مرزبانی میهن اسلامی که در حادثه تروریستی زاهدان به شهادت رسیدند، اظهار داشت: یکی از این شهیدان از استان لرستان و شهرستان بروجرد است.

سردرگمی، ضعف و زبونی دشمنان انقلاب اسلامی ایران

وی با بیان اینکه این اقدام جنایتکارانه و تروریستی نشانه سردرگمی، ضعف و زبونی دشمنان انقلاب اسلامی ایران است، افزود: استکبار جهانی و ایادی آنها پس از خلق حماسه باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن از سوی مردم، دچار سردرگمی شدند، این حماسه معجزه آسا بود و وقتی دشمنان این حماسه و حادثه را دیدند به دنبال این افتادند که کام ملت ایران را تلخ کنند، به دنبال این بودند که این شکوه و عظمت را از دید مردم جهان منحرف کنند، مردم را از این نعمت بزرگ دچار غفلت کنند، لذا دست به یک اقدام کور زندند و تعدادی از پاسداران عزیز که در دفاع از مرزهای میهن اسلامی بودند را مورد هدف قرار دادند و آنها را به شهادت رساندند.

دشمنان و استکبار جهانی بدانند مکتب و ملت ما پرورش یافته مکتب حسینی(ع) است. نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در ادامه با تاکید بر اینکه دشمنان و استکبار جهانی بدانند مکتب و ملت ما پرورش یافته مکتب حسینی(ع) است و شهادت را مایه افتخار می دانند، بیان داشت: گرچه از دست دادن سرمایه های عظیم برای ما سنگین است، اما دشمنان، تروریست ها و استکبار جهانی بدانند به کمک خداوند سپاه قدرتمند ما خون شهیدان مظلوم ما را بدون پاسخ نخواهد گذاشت و انتقام خون شهیدان را خواهند گرفت.

ایثار و رشادت مادران و همسران شهدا جای تکریم دارد

آیت الله میرعمادی با اشاره به سالروز قیام مردم تبریز به مناسبت چهلمین روز شهدای ۱۹ دی قم، عنوان کرد: ارزش بیان این حادثه به این دلیل است که ارزش این قیام به شجاعت، موقع شناسی و اقدام به موقع و به هنگام مردم تبریز بوده که برای ما درس است، لذا آنچه که از این قیام باعث درس ما است غیرت دینی و اقدام به موقع است.

برخی اوقات باید در صحنه حاضر شد، عده ای در صحنه حاضر نیستند. وی با تاکید بر اینکه برخی اوقات باید در صحنه حاضر شد، عده ای در صحنه حاضر نیستند، باید اقدام کرد، عده ای اقدام نمی کنند، افزود: وقتی که «آب از آب گذشت» عده ای به میدان می آیند، این حرکت ارزش ندارد، اگر به موقع دین خدا را یاری کردی، به موقع ولایت و رهبری را حمایت کردی ارزش دارد، در غیر اینصورت اگر فتنه خاموش شد، جنگ تمام شد، صحبت از جنگ و فتنه دیگر ارزش ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، تاکید کرد: اقدام به موقع از ویژگی هالی مهم قیام ۲۹ بهمن بود.

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز وفات ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا، بیان داشت: ام البنین به عنوان بزرگ بانوی اسلام، مادر چهار شهید، همسر امام علی(ع) بود و فرزندان شجاع پرورش داد.

وی با تاکید بر اینکه ما در انقلاب اسلامی کم نداریم که مادران و همسران شهیدان از ام البنین الگو گرفتند و مانند ایشان عمل کردند، افزود: مادران و همسران شهدا حماسه سازان انقلاب اسلامی ایران هستند، صبر و استقامت، ایثار و رشادت مادران و همسران شهدا جای تکریم دارد و مبادا آنها را فراموش کنیم و حفظ حرمت مادران و همسران شهید موجب حفظ حرمت شهیدان است.

روحانیت انقلابی در صف مقدم مبارزه قرار داشته و دارد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس، تصریح کرد: شهید محلاتی انسانی اخلاقی، با اخلاص و عاشق شهادت بود، امروز این امر برای جامعه و روحانیت مبارز و انقلابی الگو شده است، ما خدا را شکر می کنیم که امروز روحانیت انقلابی در صف مقدم مبارزه قرار داشته و دارد.

نباید مجاهدت‌ها و مبارزات روحانیت را فراموش کنیم. آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه نباید مجاهدت ها و مبارزات روحانیت را فراموش کنیم، ادامه داد: همه کسانی که به دنبال ارزش ها و آرمان های انقلاب حرکت کرده اند این امر را مورد توجه قرار دهند.

وی، بیان داشت: روحانیت در دوران دفاع مقدس چهار هزار و ۳۰۰ نفر شهید را تقدیم انقلاب کرد و ما یاد و خاطره همه شهدا و شهدای روحانیت را گرامی می داریم.

برخی از مسئولان نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت هستند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور کم نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تصریح کرد: این حضور مردم چشم جهانیان را به تعجب واداشته است، دنیا تعجب کرده که این مردم اینچنین به صحنه آمده اند، وقتی خبرنگاران خارجی اخبار راهپیمایی را مخابره می کردند دنیا و سیاستمداران انگشت به دهان می گرفتند که مردم پس از ۴۰ سال تحمل سختی، مشکلات، گرانی و بیکاری به صحنه آمده اند، حقیقتا راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نمایش قدرت و اتحاد ملت ایران اسلامی بود.

حضور مردم در راهپیمایی شکست دیگر برای آمریکا و استکبار جهانی بوده است. آیت الله میرعمادی، تصریح کرد: از سوی دیگر این راهپیمایی یک پیام برای دشمنان بود، حضور مردم در این راهپیمایی شکست دیگر برای آمریکا و استکبار جهانی بوده است و همه توطئه ها و نقشه های آمریکا نقش بر آب شد، مردم توطئه را خنثی کردند، مردم عملکرد برخی از مسئولان را از انقلاب، نظام و رهبری جدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ناکارآمدی برخی از مسئولان را می بینند، احمال کاری برخی از مسئولان را مشاهده می کنند، می بینند که برخی از مسئولان اصلا به فکر مردم نیستند و به دنبال منافع خود هستند، افزود: مردم به خوبی می بینند که برخی از مسئولان ارزشی برای مردم قائل نمی شوند، برخی از مسئولان نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت هستند، اما مردم گلایه مندی های خود را از عملکرد برخی از مسئولان با مسئله نظام و انقلاب جدا کرده اند و این نشانه بصیرت مردم است.

ترسیم آینده انقلاب در بیانیه مقام معظم رهبری

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه مهم مقام معظم رهبری در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه افق آینده انقلاب اسلامی را ترسیم کردند، این بیانیه ابعاد و زوایای گوناگونی دارد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه این بیانیه نقشه راه آینده انقلاب اسلامی است، افزود: مخاطب اصلی این بیانیه مردم و جوانان هستند، تکیه بر روی جوانان شده است چرا که پیشرفت این انقلاب به جوانان بستگی دارد و این جوانان هستند که باید حافظ انقلاب باشند.

مشروعیت هر مسئول و مقامی در جمهوری اسلامی به طهارت اقتصادی آن است. وی با بیان اینکه هدف از گام دوم انقلاب که در این بیانیه ذکر شده است، آمادگی برای ظهور و طلوع ولایت امام زمان(عج) و تمدن سازی برای آرمان های انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: همچنین جمله «شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی طهارت اقتصادی است» که توسط مقام معظم رهبری بیان شد را باید با آب طلا نوشت، بر سر در هر اداره ای نصب شود، بر سر در اتاق هر مسئولی نصب شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه این جمله، جمله پر مغزی است و آن را به عنوان معجزه کلامی مقام معظم رهبری می توان بشماریم، عنوان کرد: مشروعیت هر مسئول و مقامی در جمهوری اسلامی به طهارت اقتصادی آن است.

آیت الله میرعمادی، بیان داشت: اگر امروز برخی از مشکلات را می بینیم به خاطر فساد اقتصادی است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.