تعیین تکلیف ۲ پروژه راه‌سازی بروجرد/ اعتبار لازم اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»،  تصادفات بیشمار جاده ای در مسیر پرتردد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد و تعطیلی پروژه تعریض جاده این دانشگاه به دلیل عدم اعتبارات کافی و همچنین تعیین تکلیف نقطه حادثه خیز مقابل پادگان مهندسی بروجرد امروز در جلسه ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بررسی شد.

شناسایی ۱۱۸ نقطه حادثه خیز در لرستان

حبیب جمشیدی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در این جلسه گفت: در لرستان ۱۱۸ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که یکسری از این نقاط در اولویت کار قرار گرفته اند.

وی افزود: مسیر تردد هنرستان «چرخکار» بروجرد و مسیر محدوده روستای «والانجرد» از نقاط حادثه خیز شهرستان بروجرد هستند که در حال حاضر احداث زیر گذر به جای دوربرگردان محدوده والانجرد با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان اینکه چون اعتبارات پروژه ها کارشناسی شده تخصیص داده نمی شوند لذا همیشه با چالش هایی مواجه هستیم، ادامه داد: رفع نقاط حادثه خیز در سطح کلان کشور برای سال آینده اولویت بندی شده است.

درخواست اعتبار سه میلیاردی برای ایجاد پل زیرگذر در مقابل پادگان مهندسی بروجرد

جمشیدی تصریح کرد: داشتن ردیف اعتباری الزام بستن هر قرارداد است و اجرای هر پروژه منوط به تخصیص اعتبار لازم است.

وی در رابطه با نقطه حادثه خیز مقابل پادگان مهندسی بروجرد نیز افزود: این نقطه جزو نقاط حادثه خیز استان شناخته شده که البته آمار فوتی آن نسبت به دیگر نقاط کمتر است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار داشت: برای ایجاد پل زیرگذر در مقابل پادگان مهندسی بروجرد ۳ میلیارد تومان از وزارت راه و شهرسازی درخواست اعتبار داشته ایم که در حال حاضر با یک میلیارد تومان آن موافقت شده است و هفته آینده برای تخصیص حتمی آن اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

تغییر پیمانکار پروژه تعریض راه دسترسی دانشگاه آزاد بروجرد

رضا خالقی مدیر کل راه و شهرسازی لرستان نیز در سخنانی گفت: برای پروژه تعریض جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص در نظر گرفته ایم که به این پروژه تزریق شود.

وی با بیان اینکه هر گونه همکاری لازم را برای ایجاد دو پروژه تعریض جاده دانشگاه آزاد و پل زیرگذر مقابل پادگان مهندسی بروجرد انجام خواهیم داد، تصریح کرد: پیمانکار قبلی پروژه تعریض جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ضعیف عمل می کرد و قرار بر این است که طی یک مناقصه پیمانکار جدید انتخاب و شروع به کار کند.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان با تاکید بر اولویت اول راه و شهرسازی لرستان بر ایجاد این دو پروژه در بروجرد، بیان داشت: در ایجاد این پروژه ها نگرانی نداریم و منتظریم پیمانکار پروژه تعریض جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد انتخاب شود و در خصوص پل زیرگذر مقابل پادگان مهندسی بروجرد نیز بعد از انجام آزمایشات زمین شناسی منطقه با ورود نیروهای ارتش و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات این عملیات اجرایی نیز شروع شود.

به گفته خالقی، تملک زمین های پروژه تعریض جاده دانشگاه یا با ورود کارشناسان ارزیاب و گرفتن اقرار از مالکین زمین انجام می شود یا در صورت عدم موافقت از طریق دادگستری زمین ها ارزیابی و بهای آنها پرداخت می شود.

۲۸ معارض جاده دانشگاه آزاد بروجرد تعیین تکلیف می شوند

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز در این رابطه گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار متر از جاده دانشگاه آزاد بروجرد ۲۸ معارض دارد که باید تلاش کنیم مشکل این معارضین حل و تملک زمین انجام شود.

وی با بیان اینکه تمام پروژه ها باید با نظر کارشناسی شده انجام شوند، خاطر نشان کرد: اوایل هفته بعد باید ارزیاب و مشاور زمین برای ارزیابی زمین تعریض جاده دانشگاه حاضر و تملک زمین ها مشخص شود.

فرماندار بروجرد ادامه داد: همچنین اداره راه و شهرسازی موظف است برای تملک زمین تلاش کند و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز تفاهم نامه ای مبنی بر تامین بخشی از اعتبار لازم را با اداره راهداری بروجرد منعقد کند.

رحیمی تاکید کرد: تا یازدهم اسنفد ماه سال جاری باید پیمانکار جدید پروژه تعریض جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد انتخاب و بعد از طی تشریفات قانونی این پروژه مجدد شروع شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.