کدام وام کرونایی؟ /فهرست پرداختی‌ها را اعلام کنید

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، پس از گذشت بیش از ۱۵ ماه از شیوع ویروس کرونا اخیرا محسن صادقی- مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی – درباره آخرین وضعیت تسهیلات کرونایی پرداخت شده به بخش حمل و نقل گفته بود که حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری نظیر رانندگان مسافربری جاده‌ای و شرکت‌ها با آسیب‌های قابل توجهی روبرو شدند، بنابراین تا نیمه خرداد ماه امسال در مجموع حدود ۲۰۳ هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی و رانندگان برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، حدود ۱۵۵ هزار پرونده و معادل ۷۶ درصد از کل پرونده‌ها به مرحله پرداخت رسید و مابقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند.

البته داریوش باقر جوان – – نیز در این باره به خبرگزاری تاریخ ما گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۱۳ هزار نفر از رانندگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری شامل رانندگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه پلاک عمومی در سامانه کارا ثبت نام کردند و بر اساس آخرین آماری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ما ارسال کرده است تا کنون ۹۸ هزار نفر از رانندگان موفق به دریافت تسهیلات‌شان شده‌اند.

این اظهارات در حالی صورت گرفته که رحمت حاج محمدعلی – رئیس اتحادیه سواری کرایه – در این باره به خبرگزاری تاریخ ما گفت: تا امروز در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۵ درصد از تسهیلات کرونایی به رانندگان سواری کرایه پرداخت شده است و اگر مسئولان نظر دیگری دارند و معتقدند که اکثر تسهیلات پرداخت شده فهرست رانندگانی که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند را منتشر کنند.

وی افزود: رانندگان با وجود تحمل سختی و مشقت‌های فراوان منتظر دریافت تسهیلاتی بودند که تا کنون محقق نشده است و در این میان بانک‌ها شرایط عجیب و غریبی را عنوان می‌کنند و رانندگان با بضاعتی که دارند فرصت و توان دریافت این تسهیلات جزئی را ندارند.

رئیس اتحادیه سواری کرایه ادامه داد: برای دریافت شش میلیون تومان تسهیلات آن هم با سود ۱۸ درصد یک راننده نمی‌تواند تضامین مختلف بدهد و قرار شد تا با سفته این وام قابل دریافت باشد اما اینطور نشد.

حاج‌ محمدعلی گفت: اگر راننده‌ای بخواهد هفته‌ها و ماه‌ها منتظر دریافت وام شش میلیون تومانی باشد و مدام وقتش را در این بانک‌ها تلف کند، مسلما برای او بهتر است تلاش کند و با ادامه مسافرکشی این مبلغ ناچیز را برای خودش و خانواده‌اش تامین کند و در این صورت چه نیازی به وام و تسهیلات بانکی دارد. البته شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای هم به ندرت موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.