فست‌فود و کم تحرکی عامل تشدید دیابت

منوچهر ایران‌پرور ۲۷ آبان در مراسم گرامیداشت هفته پیشگیری از بیماری دیابت در اردبیل اظهار کرد: بررسی‌های علمی و بهداشتی نشان می‌دهد که 80 درصد عوامل مؤثر در افزایش بیماران دیابتی مربوط به تغذیه نامناسب و عدم توجه به ورزش روزانه است.

وی تصریح کرد: در عصری که تغییر سبک زندگی را شاهد هستیم، بیماری خاموش دیابت بخش زیادی از جمعیت دنیا و کشورمان را تهدید می‌کند که به تبع آن باید خانواده‌ها مراقبت لازم را از اعضای خانواده به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان داشته باشند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان اردبیل گفت: 2 هزار بیمار دیابتی در استان اردبیل از حمایت‌های دارویی، درمانی و مراقبتی بهره‌مند هستند و تلاشمان بر این است تا بیماران بیشتری را تحت پوشش خدمات این انجمن ببریم.

ایران‌پرور علایم این بیماری را تشنگی بیش از حد و کاهش وزن اعلام کرد و افزود: دیابت نوع 2 در استان اردبیل شایع‌تر است و در این بین خانواده‌ها بهتر است نسبت به تغذیه سالم اعضای خانواده توجه کرده و مصرف سبزی، غلات و میوه‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مصرف کم مواد قندی و چربی و استفاده از نان‌های سبوس‌دار می‌تواند به کنترل این بیماری کمک کند و در کنار آن تک تک افراد جامعه باید از استرس و اضطراب به دور باشند.

ایران‌پرور اضافه کرد: افراد با کنترل قند خون و فشار خون می‌توانند از ابتلای شدید به دیابت جلوگیری کرده و با رعایت الگوهای غذایی، ورزش مداوم و همچنین تفریحات سالم خود را در برابر این بیماری خطرناک ایمن کنند.

وی بیان کرد: همه ساله تعداد زیادی از افراد جامعه به دلیل گرفتاری به این بیماری فوت می‌کنند و یا دچار عوارض شدید این بیماری می‌شوند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان اردبیل ادامه داد: شایسته است با خودکنترلی جلوی تشدید این بیماری در گروه سنی مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان گرفته شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.