صنعت گردشگری و صنایع خلاق، راهکار اساسی برای تحول اقتصاد کشور است

به گزارش «تاریخ‌ما»، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا رستمی در نشست سه‌روزه “شانزدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور” که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار شد، به اهداف این نشست اشاره کرد و افزود: در تعریف صحیح گردشگر مشخص می شود که تمام جامعه باید در زمینه گردشگری درگیر شوند و این کاستی که بخش‌هایی از جامعه درگیر این بخش درآمدزا نیستند، باید از بین برود. تعیین بسته مناسب ارزشی برای گردشگران بسیار مهم است و گردشگران برای استفاده از ظرفیت‌های مناطق آزاد نباید سرگردان باشند.

او با اشاره به اینکه مناطق آزاد باید تعریفی از کار مشترک بین منطقه‌ای داشته باشند گفت: وجود تعریف مناسبی از کار مشترک بین منطقه‌ای می تواند در مناطق آزاد کشور ایجاد ارزش افزوده کند.

وی با اشاره به رویکردهای جدید در حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد، افزود: معاونت های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری نباید فقط هزینه کننده باشند و در بودجه درآمدی سال های آینده، چهار ردیف درآمدی جدید با عناوین ورزش، سلامت، گردشگری و صنایع خلاق بر اساس فعالیت‌های این معاونت ها تعریف خواهد شد. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در پایان به توجه جامعه جوان و خلاق و استارتاپی در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: جوامع خلاق همانند جوانان صاحب علم و ایده و صاحبان استارتاپ ها باید وارد مناطق آزاد شوند و باید به این موضوع انسجام بیشتری داده شود.

شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور از روز سه‌شنبه 5 تیر 97 در منطقه آزاد ارس آغاز شده و تا روز پنجشنبه 7 تیرماه ادامه دارد.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.