قول طلای کبدی ساحلی آسیا را داده‌ایم / سیل هم مانع میزبانی خوزستان نشد

زهرا رحیم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، درخصوص برگزاری چهارمین اردوی تیم‌ملی کبدی ساحلی بانوان در اهواز اظهارکرد: تاکنون ۲ اردوی تیم‌ملی به صورت مجازی و ۲ اردو نیز به صورت فیزیکی برگزار شده است و تیم‌ملی ساحلی بانوان ایران خود را برای اولین حضور در رقابت‌های آسیایی آماده می کند. ایران در ۲ دوره کبدی ساحلی آقایان به مدال طلا رسیده است اما متاسفانه تاکنون تیم‌ملی بانوان اجازه حضور در این مسابقات را نداشته است اما با همت فدراسیون و پیگیری کمیته ملی المپیک، با این قول که بتوانیم یک مدال طلا به کاروان تیم ایران هدیه کنیم، اجازه حضور در این مسابقات را پیدا کردیم.

وی بیان کرد: امیدواریم پس از طلایی که بانوان ایران در کبدی سالنی در مسابقات جاکارتا به دست آورد، بتوانیم دومین طلا در کبدی را به ورزش بانوان ایران تقدیم و دین‌مان را به ورزش کشور ادا کنیم. پتانسیل لازم در کبدی ساحلی بانوان ایران وجود دارد و ایران در بخش بانوان نیز یکی از قدرت‌های کبدی جهان و آسیا است و از آن‌جایی که نشان نقره، طلا و برنز رقابت‌های آسیایی را در کارنامه داریم، می‌توانیم به یک طلای دیگر نیز فکر کنیم.

مدیر تیم‌ملی کبدی ساحلی گفت: کبدی ورزشی است که شاید بتوانیم یک کار تاریخی انجام دهیم و در اولین حضور به قهرمانی برسیم. البته پسران ایران در ۲ دوره رقابت‌های آسیایی به دو نشان طلا رسیده‌اند. رقیب اصلی ما هند است و این ورزش در هند جایگاه ویژه‌ای دارد و گرفتن این مدال‌ها از کشور هند در بازی‌های آسیایی و جهانی بسیار مشکل است که البته پسران ما آن را انجام دادند و امیدواریم که دختران ما نیز این کار را انجام دهند.

وی درباره حضور خوزستانی‌ها در اردوی تیم‌ملی نیز عنوان کرد: کبدی خوزستان قوی است و سابقه بسیار خوبی در این رشته دارد و حتی در گذشته نیز نفرات خوبی از این استان در تیم‌ملی داشتیم.

رحیم‌نژاد در پایان نیز با تمجید از کیفیت اردو در اهواز، گفت: مرحله چهارم به میزبانی هیات کبدی و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد که به خوبی توانستند از عهده این اردو برآیند. امکانات و تجهیزات خوبی در اختیار تیم‌ملی بود که جا دارد از رییس و نایب‌رییس هیات کبدی خوزستان و تربیت‌بدنی باشگاه فولاد بابت همکاری و قرار دادن این زمین ساحلی، با کیفیت شن بسیار خوب، تشکر کنم. حتی شرایط کرونا و سیل استان خوزستان نیز نتوانست مخل برنامه‌های هیات کبدی خوزستان و میزبانی آن‌ها شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.