آغاز طرح کاهش کمتحرکی با مسابقات الکترونیک/ ۳۲ میلیون ایرانی مخاطب ورزشهای الکترونیک
به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، رییس فدراسیون ورزش های همگانی چندی پیش با اشاره به جمعیت ۳۲ میلیون نفری مخاطب در حوزه ورزش های الکترونیک، اظهار کرد که این فدراسیون و انجمن ورزش های الکترونیک سعی کرده با طراحی مناسب در راستای کاهش کم تحرکی که در ذات بازی های الکترونیک وجود دارد گام بردارد تا با افزایش فعالیت های جسمانی، فضایی جذاب و همراه با فعالیت بدنی برای مخاطبان ایجاد کند.
بر اساس اعلام افشین ملایی، از گروه مخاطبان در بازی های الکترونیک که حدود ۳۲ میلیون نفر هستند، نزدیک به هشت میلیون نفر آن ها کودکان ۲ تا هشت سال بوده و اگر به سمت فعالیت بدنی در مسیر بازی های الکترونیک حرکت نشود، میزان کم تحرکی افزایش خواهد یافت.
حال قرار است در راستای اجرای برنامههای رفع کم تحرکی بین مردم از سوی فدراسیون ورزشهای همگانی که در قالب «طرح ملی نشاط» انجام میشود، مسابقات ورزشهای الکترونیک در دو مرحله برگزار شود که مرحله نخست از هفتم اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت و مرحله دوم نیز از ۲۱ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت برگزار میشود.
نحوه برگزاری مسابقات
نوید آرازشی، سرپرست سازمان ورزشهای تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزشهای همگانی در این رابطه اعلام کرد که برگزاری مسابقات ویژه این کاربران در دو بخش حرفهای و آماتور برگزار خواهد شد تا بتوان از پتانسیل آن ها بهره برد و زمینه انجام فعالیتهای بدنی در بین آن ها را فراهم کرد.
کاربران در بخش اول با مراجعه به سایت Eligo.ir (لیگ ورزش های الکترونیک ایران) برای حضور در این مسابقه به صورت حرفهای یا آماتور ثبت نام می کنند و به رقابت با یکدیگر می پردازند و در پایان این مرحله که روز ۱۵ فروردین ماه خواهد بود بر اساس امتیازی که کسب کردهاند رتبه بندی صورت خواهد گرفت و امتیاز هر فرد مشخص می شود.
همچنین در بخش دوم که از ۲۱ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت برگزار خواهد شد، شرکت کنندگان در مرحله اول باید فعالیت ورزشی و بدنی داشته باشند، به این صورت که روزانه ویدیویی از فعالیت و تمرینات ورزشی در سایت بارگذاری می شود و برای هر روز کد جدایی در نظر گرفته می شود تا صحت مشارکت مشخص شود.
کاربران باید از تمرینات و فعالیتهایی که در اختیارشان قرار داده شده ۳۰ ثانیه فعالیت بدنی خود را در سایت بارگذاری کنند که برای هر روز مشارکت ۲۰ امتیاز در نظر گرفته میشود و در پایان امتیاز این مرحله و مرحله اول تجمیع خواهد شد و هر چقدر که کاربران امتیاز بیشتری کسب کرده باشند شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعه کشی خواهند داشت. کاربران باید حتما در دو مرحله مسابقات شرکت داشته باشند و تاکنون ۲۲۲ میلیون تومان جایزه برای این بخش در نظر گرفته شده که بخشی از آن شامل دستگاههای مرتبط با بازیهای الکترونیکی است.
بنابراین فدراسیون ورزش های همگانی با در نظر گرفتن ترکیبی از مسابقات الکترونیک و انجام فعالیت بدنی، شرایط را برای درگیر و فعال کردن جامعه مخاطب خود فراهم کرده تا شاهد انجام حداقل فعالیت بدنی برای افرادی باشد که در معرض جدی کم تحرکی قرار گرفته اند و تبعات این معضل به صورت جدی سلامت آن ها را تهدید می کند.
پایان خبر / تاریخ ما