سرنوشت عجیب قایق‌های جدید روئینگ/ از انکار گمرک تا مصوبه‌ای که به فدراسیون کمک کرد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، ۳۴ قایق جدید روئینگ از چین به قشم رسیده است اما هنوز خبری از ترخیص قایق ها نیست. علی نژاد نیز در بازدید خود پیگیر قایق های روئینگ شد و سهرابیان پاسخ داد ابتدا به ما اعلام کردند قایق ها در گمرک نیست اما با رسانه ای شدن بحث ترخیص قایق ها ناگهان به ما نامه زدند که قایق ها هفت ماه در گمرک مانده است و چرا دنبال ترخیصشان نیستیم.

در حال حاضر فدراسیون از طریق شرکت حمل و نقل کننده ای در تهران به دنبال این است که  ترخیصی قایق ها را بگیرد  و  تلاش بر این است قبل از پایان سال این کار انجام شود و قایقرانان بتوانند قبل از انتخابی المپیک با قایق های جدید تمرین کنند.

دولت مصوبه ای دارد مبنی بر اینکه قایق جزو کالاهای لوکس است و  نزدیک به ۶۰ درصد آن مشمول هزینه گمرکی می‌شد اما قایق‌های اهدایی، بدون گمرکی و رایگان وارد کشور می‌شود. از آنجا که بخشی هزینه این قایق‌های روئینگ با کمک  فدراسیون جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک و بخشی از آن نیز توسط اسپانسر تامین شده است. فدراسیون به دنبال ترخیص رایگان آن است.

در مصوبه هیات وزیران آمده است: واردات تجهیزات، وسایل و لوازم مورد نیاز ورزشی اهدایی از سوی کمیته بین المللی المپیک، پار المپیک، فدراسیون های جهانی، کنفدراسیون های قاره ای و سایر اشخاص به پیشنهاد و تایید فدراسیون ورزشی مربوط، تایید وزارت ورزش و جوانان و با موافقت وزارت صنعت و بدون پرداخت سود بازرگانی مجاز است.

فدراسیون قایقرانی نیز با کمک این مصوبه در تلاش است قایق ها را رایگان از گمرک ترخیص کند.
پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.