جاذبه های گردشگری روستاهای آذربایجان شرقی در رسانه ها معرفی شوند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، رحیم شهرتی فر شامگاه دیروز شنبه در حاشیه آیین رونمایی از نقشه راه توسعه گردشگری روستائی و بوم گردی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران بر لزوم معرفی گسترده ظرفیت های بوم گردی روستایی و عشایری استان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه تمام نقاط آذربایجان شرقی اعم از شهرستان ها و روستاها از ظرفیت های متنوع گردشگری برخوردار هستند لذا توجه به توسعه گردشگری مناطق روستایی امری ملزم و ضروری است، گفت: این توسعه باید با عدم گسیختگی اجتماعی محیط روستایی به لحاظ مردم شناسی، فرهنگ و سبک زندگی همراه باشد.

شهرتی فر در پایان با تاکید براینکه موفقیت این طرح در گرو همکاری بخش خصوصی خواهد بود، ادامه داد: این طرح با مشارکت بخش خصوصی به نتیجه مطلوبی خواهد رسید چراکه همواره بخش خصوصی با خلاقیت و نوآوری خود توانسته است قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری مناطق را به طور ویژه ای معرفی کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم تدوین نقشه جامع بوم گردی استان و اقلام تبلیغاتی گردشگری در توسعه صنعت گردشگری منطقه، ادامه داد: تدوین نقشه جامع بوم گردی استان، زمینه لازم برای فعالیت کارشناسان و مشتاقان حوزه گردشگری روستایی را فراهم کرده و موجب تقویت ظرفیت های مهم این مناطق می شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.