ایران باید تلاش کند قطب اصلی فوتوالی آسیا شود

محمدتقی امیری خراسانی در حاشیه مسابقات جام ستارگان فوتوالی کشور که امروز (۲۴ بهمن ماه)در اهواز به پایان رسید، اظهارکرد: فوتوالی یکی از رشته های ورزشی جذاب ساحلی و با ماهیت گردشگری ورزشی است. فوتوالی یکی از پتانسیل های خوب ورزش ساحلی است که می تواند آینده درخشانی داشته باشد و در آینده نه چندان دور نیز مطمئنا در بازی های ساحلی جهانی و آسیایی و ان شاءالله در المپیک شاهد حضور این رشته خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، وی عنوان کرد: از چند سال گذشته بحث استعدادیابی و توسعه فوتوالی در استان ها اتفاق افتاده است و ترویج فوتوالی در تمام استان ها از برنامه های فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی است. یکی از خوبی های این رشته این است که به دلیل تعداد کم ورزشکاران، نیاز به تجهیزات کم تر نسبت به خیلی از رشته های تیمی است و در این وضعیت اقتصادی مطمئنا چنین رشته هایی در قالب اقتصاد مقاومتی بسیار به ما کمک می کند.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: باید تلاش کنیم که بخش قهرمانی فوتوالی را در کشور در قالب جام ها و رقابت های قهرمانی کشور توسعه دهیم و به سمت برگزاری لیگ فوتوالی برویم و شاهد حضور باشگاه ها باشیم تا در نهایت با میزبانی مسابقات رسمی بین المللی و شرکت در مسابقات رسمی بین المللی، در آسیا قطب اصلی باشیم و در جهان نیز بتوانیم عناوین اصلی را کسب کنیم.

وی همچنین درباره برگزاری لیگ فوتوالی کشور نیز عنوان کرد: برای برگزاری لیگ برنامه ریزی کرده ایم و سعی مان بر این است که لیگ را برای سال آینده به دلیل همه گیری کرونا به صورت متمرکز داشته باشیم و در سال ۱۴۰۱ لیگ را به صورت رفت و برگشت خواهیم داشت. البته با بهتر شدن شرایط کرونایی، احتمال برگزاری لیگ به صورت رفت و برگشت در سال ۱۴۰۰ هم وجود دارد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.