“خانه کبدی” کرمانشاه افتتاح شد

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، امروز(17 بهمن) در این مراسم با اشاره به رشد روزافزون تعداد علاقمندان به رشته کبدی در دنیا، اظهار کرد: ریشه این ورزش کشور هند است، کشوری که در آن حدود 17 هزار باشگاه کبدی وجود دارد و همواره قهرمان جهان در این رشته بوده است.

وی تصریح کرد: با وجود قدرت بالای این کشور در رشته کبدی، در رقابت های المپیک آسیایی 2018 جاکارتا، کبدی کاران ما در هر دو بخش بانوان و آقایان توانستند این کشور را شکست دهند که کاری بسیار بزرگ بود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: تیم های ملی کبدی بانوان و آقایان ایران با این کار بزرگ فقط قهرمان آسیا نشدند، بلکه به نوعی قهرمان دنیا در این رشته شدند.

وی با ارزنده خواندن راه اندازی خانه کبدی کرمانشاه، اعلام کرد: باتوجه به رشد روزافزون تعداد علاقمندان به این رشته باید زیرساخت ها را برای آنها فراهم کنیم.

مختار صیدی رئیس هیات کبدی استان کرمانشاه هم در حاشیه افتتاح  خانه کبدی کرمانشاه در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما، بااشاره به پیگیری های چندساله هیات کبدی استان برای داشتن یک سالن تخصصی، اظهار کرد: از حدود پنج سال پیش باتوجه به پتانسیل های خوبی که در رشته کبدی داشتیم، پیگیری هایی را برای داشتن یک سالن تخصصی استاندارد آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: سرانجام این پیگیری ها از اواخر سال گذشته به نتیجه رسید و با حمایت استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان یک سالن نیمه کاره در حال ساخت در مجموعه ورزشی امام ره) به هیات کبدی استان اختصاص پیدا کرد.

رئیس هیات کبدی استان مساحت زیربنای این پروژه را 450 متر اعلام کرد و گفت: اداره کل وررش و جوانان استان برای احداث این سالن دو میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار صرف کرده است.

 وی افزود: تا پیش از این کبدی کاران استان تمرینات خود را در یکی از سالن های مجموعه ورزشی سجاد(ع) انجام می دادند که سالن استانداردی نبود و از سوی دیگر باتوجه به اینکه این سالن از مرکز شهر تا حدودی دور بود، برخی از علاقمندان به این رشته بواسطه بعد مسافت قید آن را می زدند.

صیدی تاکید کرد: کبدی کرمانشاه همواره در کشور جزو استانهای اول بوده و طی چند سال اخیر تعداد زیادی از ورزشکاران ما به اردوهای تیم های ملی کبدی استاندارد و ساحلی دعوت شده اند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به وجود این پتانسیل ها و راه اندازی خانه کبدی کرمانشاه، از این پس شاهد رشد بیشتر این رشته در استان خواهیم بود.

رئیس هیات کبدی استان یادآورشد: سالن تخصصی کبدی کرمانشاه در منطقه ای قابل دسترس در سطح شهر دارای دو زمین استاندارد خواهد بود که امکان میزبانی مسابقات کشوری را نیز بریا ما فراهم می کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.