اسدی: حق واترپلو ضایع شده است/ امیدوارم با کسب مدال در قهرمانی آسیا طلسم بشکنیم

ملی‌پوش واترپلو در بازی های آسیایی جاکارتا در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما در خصوص شرایط تمرینی اش اظهار کرد: من ساکن شیراز و از بازیکنان تهران دور هستم. تمریناتم را انفرادی دنبال می‌کنم. در شیراز فقط یکی دو استخر آن هم از بخش خصوصی باز است. من مجبورم تنها هفته‌ای دو تا سه روز با پرداخت هزینه سانس آزاد از استخر استفاده کنم. چون استخر در آن زمان شلوغ است آنچنان هم نمی‌توان تمرین کرد.

پیمان اسدی افزود: در باشگاه خصوصی وقت گرفتم و هزینه‌هایش را پرداخت می‌کنم تا تمریناتم را بیشتر آنجا و زیر نظر مربی انجام دهم تا آمادگی بدنی‌ام حفظ شود. بایستی هر زمان که موقعیت پیش آمد و توانستم به تیم ملی ملحق شوم از آمادگی بدنی خوبی برخوردار باشم.

وی به بازگشایی استخرها اشاره کرد و گفت: انگار قرار است استخرها بزودی بازگشایی شود. وضعیت شیراز هم تا چند روز قبل آبی بود اما اکنون زرد شده است. با این وجود باز هم قرار است استخرها بازگشایی شود. امیدوارم این اتفاق بیفتد تا بتوانم تمرینات داخل آب را به بهترین شکل ممکن ادامه دهم.

اسدی در خصوص مسابقات انتخابی المپیک واترپلو گفت: در چند خبرگزاری که دیدم انگار قزاقستان سهمیه ورود به المپیک را گرفته است. چند وقت پیش یک خبرگزاری اروپایی به تیم‌های واترپلوی حاضر در المپیک اشاره کرده بود که قزاقستان هم در میان آنها بود. فقط ۳ سهمیه باقی مانده بود که وضعیت آن هم قرار است در مسابقات انتخابی اروپا مشخص شود.

مدال آور بازی های آسیایی ۲۰۱۸ با ابراز ناامیدی از برگزاری انتخابی المپیک گفت: دیگر فکر نمی‌کنم مسابقه‌ای برای انتخابی المپیک آسیا بین ما و قزاقستان انجام شود. ۴ تا ۵ ماه دیگر المپیک برگزار می‌شود، اگر قرار باشد مسابقه‌ انتخابی هم در آسیا برگزار شود کار سختی است. واترپلو رشته‌ای نیست که با یکی دوبار تمرین بتوان در مسابقه به این مهمی شرکت کرد. به هر صورت فدراسیون ایران هنوز پیگیر این موضوع است و امیدواریم مسابقه برگزار شود. حداقل می‌گوییم در مسابقه انتخابی شرکت کرده‌ایم اما اگر قزاقستان بدون مسابقه راهی المپیک شود یعنی حق ما را خورده‌اند. ما از سال گذشته کلی تمرین کردیم، تمرینات سخت و فشرده‌ای داشتیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را در انتخابی المپیک بگیریم. آمادگی بدنی خیلی خوبی هم قبل از مسابقات انتخابی المپیک داشتیم اما متاسفانه مسابقات لغو شد. ما امید داشتیم که با شکست قزاقستان به المپیک برویم اما اگر مسابقه‌ای برگزار نشود حقی از ما ضایع شده است.

عضو تیم ملی واترپلو افزود: لغو مسابقات انتخابی المپیک فشار سختی را به ما تحمیل کرد و سبب شد که خیلی از بازیکنان ناامید شوند. امیدوارم شرایط هر چه زودتر بهتر شود، تمرینات واترپلو همانند قبل جدی‌تر دنبال شود. اکنون بازیکنان حاضر در تهران در استخر انقلاب و آزادی تمرین دارند. واترپلو ورزشی است که بازیکنان باید حداقل ۱۰ وعده تمرین پرفشار در یک هفته داشته باشند تا به شرایط ایده‌آل برسند. در واترپلو اگر ورزشکار یک هفته تمرین کند و تنها دو سه روز تمرین نکند همه تمریناتش بی فایده می‌شود و دوباره باید تمرینات پرفشار انجام دهد. امیدواریم اگر اتفاقی هم قرار است بیفتد تا دیرتر نشده رخ دهد. هر چه به المپیک نزدیک تر می‌شویم شانس اینکه قرار باشد مسابقه انتخابی بین ما و قزاقستان انجام شود کمتر می‌شود.

وی در خصوص مسابقات پیش روی تیم ملی واترپلو گفت: قرار بود بعد از المپیک مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی فیلیپین انجام شود. این مسابقات هر چهار سال یکبار انجام می‌شود. ما در دوره قبل به ضربات پنالتی به چین باختیم و چهارم شدیم. امیدواریم اگر این مسابقات انجام شد با بیشترین توان در آن حاضر و طلسم را بشکنیم و بعد از چندین و چند سال روی سکوهای آسیا بیاستیم. بازی‌های ساحلی هم در پیش بود اما آن هم به کرونا بستگی دارد. در حال حاضر همه فکرها روی برگزاری بازی‌های المپیک متمرکز شده است. قرار بود تیم ملی به این مسابقات اعزام شود باید ببینیم شرایط چه می‌شود.

اسدی در پایان گفت: خدا کند زودتر شرایط بهتر شود تا ما ورزشکاران به شرایط عادی تمرینات خود برگردیم‌. یکسال است که تمام بازیکنان تیم ملی یک جا جمع نشده‌اند. امیدوارم شرایط مثل قبل شود و اردوهای تیم ملی مثل قبل دنبال شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.