شکوفی: جایگاه واقعی تنیس ایران گروه چهار نیست/کسی سرمربی شود که بازیکن بوده است

اشکان شکوفی در گفتگو با خبرگزاری تاریخ ما درباره ی اینکه تنها با گرفتن رزومه می توان فردی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد که بتواند به تیم ملی تنیس ایران کمک کند یا خیر، بیان کرد: به هر حال رزومه هم مهم است. البته برخی افراد هم هستند که شناسنامه تنیس ایران محسوب می شوند وخودشان را ثابت کرده اند و سالها زحمت کشیده اند و لازم نیست که بخواهند دیگر چیزی ارائه بدهند اما به نظرم بهتر است سرمربی کسی باشد که خودش بازیکن بوده و دیویس کاپ را هم تجربه کرده باشد چون بهتر می تواند با بازیکنان ارتباط بگیرد.

او ادامه داد: دیویس کاپ مسابقه سختی است و این نیست که بازیکن برای خودش بازی کند و برد و باختش نیز برای خودش باشد بلکه یک بازی ملی است. یادم می آید سال ۲۰۰۲ اولین دیویس کاپ خود را بازی کردم و شب قبل از مسابقه دائم به بازی روز بعد فکر می کردم و فشار زیادی روی من بود. بنابراین بهتر است کسی باشد که خاک خورده باشد و خودم کسی که بازیکن بوده را ترجیح می دهم.

شکوفی در مورد طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی تنیس گفت: از اینکه چرا فدراسیون دارد سرمربی را دیر انتخاب می کند اطلاعی ندارم اما هر چه زودتر مشخص شود بهتر است چون می تواند زودتر برنامه ریزی کرده و بازیکنانش را انتخاب کند و بهتر است همه کارها دقیقه ۹۰ انجام نشود. تنیس نیاز به برنامه ریزی خوبی دارد. تیم گروه چهار است و در این چندین سال سابقه نداشته چنین اتفاقی بیفتد و جایگاه تنیس ایران واقعا این نیست. امیدوارم با یک انتخاب خوب تنیس ایران به جایگاه واقعی خود برسد. حالا هر که باشد ما هم هر کمکی از دستمان بر بیاید انجام می دهیم. البته باید مقداری ریشه‌ای‌تر کار کنیم و بزرگتر هم فکر کنیم. ما بازیکنان مستعد خوبی داریم و فقط باید مسابقات بیشتری را تجربه کنند و این چیزی است که تنیس ایران نیاز دارد. هر چه بازیکنان ما در کوران مسابقه باشند، وضعیت بهتر خواهد شد. 

تنیس باز نامدار ایران در پاسخ به این پرسش که فکر می کند ریشه مشکلات تنیس ایران پیدا شده است یا خیر، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که تعداد مسابقات بازیکنان ما خیلی کم است . من با آقای عزیزی رییس فدراسیون نشستی را داشتم و راجع مسائل مختلف صحبت کردم. یکی از مسائل لیگ بود و گفتم  تنیس ایران به لیگ منسجم نیاز دارد تا هر هفته بازیکنان ما درگیر باشند. در مورد مسابقات جایزه بزرگ نیز عنوان کردم که مبلغ ۱۰ میلیون برای برنده مسابقات جایزه بزرگ خیلی کم است. اگر مسابقه در شهرستان باشد، بازیکن باید همان اندازه هزینه کند تا در مسابقه شرکت کند. تنیس ایران به  گردن کلفت نیاز دارد تا با استفاده از آنها مبلغ ۲۰۰ میلیون برای نفر اول تعیین شود. در این صورت من اشکان شکوفی بجای اینکه  روزی ۱۲ ساعت شاگرد داشته باشم، تمرینات بدنسازی و توپی را انجام می دهم و برای مسابقه آماده می‌شوم تا بتوانم جایزه را ببرم تا دیگر نخواهم روزی ۱۲ ساعت شاگرد آموزش بدهم.

 او افزود: الان همه بازیکنان ما حتی بازیکن ۱۸-۱۹ ساله دنبال تمرین دادن به شاگرد هستند تا درآمدی داشته باشند و این اصلا خوب نیست. اما اگر این اقدامات انجام شود تنیس ایران زنده می شود و همه شروع  به تمرین می کنند. سالها پیش عیسی خدایی وقتی دبیر فدراسیون بود  هر دو هفته یکبار برای ما  مسابقه با جایزه خوب برگزار می کرد و این باعث شد تنیس ایران متحول شود چون  هم انگیزه ما بالا رفته بود و هم از مسابقات در آمد داشتیم و دیگر دنبال شاگرد نبودیم. امیدوارم کسی که می آید با کمک فدراسیون برنامه ریزی خوبی داشته باشد تا تنیس موفق باشد. من در تیم ملی بزرگ شدم و با تیم ملی نفس کشیدم بنابراین از موفقیت تنیس خوشحال می شوم و آرزوی قلبی‌ام موفقیت تنیس است.

شکوفی در مورد اینکه در جام حذفی حضور دارد یا تصمیمی برای بازی کردن ندارد گفت: من هنوز هم از تنیس بازی کردن هیجان زده می شوم و اتفاقا چند پیشنهاد هم از تیم های مختلف داشتم و دلم هم می خواست بازی کنم اما ۱۰ روز دیگر فرزندم به دنیا می آید به همین دلیل تصمیم گرفتم در جام حذفی نباشم اما در لیگ برتر حتما شرکت خواهم کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.