خوزستان، پیشتاز در برگزاری مسابقات وزنه‌برداری بانوان

شیرین زیلایی در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما، اظهارکرد: این رقابت های استانی، ۱۹ دی ماه در اهواز برگزار می شود و این اولین رویداد ورزشی در وزنه برداری بانوان پس از همه گیری کرونا در خوزستان و کشور است.

وی بیان کرد: هفت تیم برای حضور در این رقابت ها ورزشکار معرفی کرده اند که در مجموع نیز ۳۱ وزنه بردار با یکدیگر به رقابت می پردازند. اهواز، آبادان، اروندان، ایذه، مسجدسلیمان، شوشتر و دزفول در این مسابقات حضور دارند. البته در گذشته از رامهرمز، بندرامام (ره) و اندیمشک هم ورزشکار داشتیم که در این دوره حضور ندارند که عدم اجازه خانواده ها به حضور فرزندان‌شان در این مسابقات به دلیل کرونا، از جمله دلالیل نبود وزنه برداران این شهرستان ها است.

نایب رییس هیات وزنه برداری خوزستان عنوان کرد: در وزنه برداری بانوان خوزستان، روند رو به رشدی داشته ایم، البته هنوز به آن سطح مدنظر نرسیده ایم؛ پیش از کرونا تعداد وزنه برداران ما بیشتر بود اما با شیوع کرونا ریزش آمار داشتیم ولی با تلاش های صورت گرفته، توانسته ایم نفرات جدیدی را اضافه کنیم که این نیز امید بخش است.

وی بیان کرد:  با تغییر و تحولی که قرار است از سوی فدراسیون در بخش وزنه برداری بانوان ایجاد و لیگ وزنه برداری بانوان هم برگزار شود، امیدواریم که بتوانیم نفرات بیشتری را جذب این رشته کنیم. تاکنون دو وزنه بردار و یک مربی از خوزستان به اردوی تیم ملی راه پیدا کرده اند که من به حضور نفرات بیشتری از خوزستان به اردوی تیم ملی امیدوارم هستم. رییس هیات استان، خود وزنه‌برداران و دیگر مسئولان استانی همه در حال تلاش هستند تا وزنه برداری بانوان به شرایط بهتری برسد که معتقدم با این روند موفق خواهیم شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.