پیشنهاد معاون وزیر برای میزبانی خوزستان از رویدادهای بین‌المللی و روابط ورزشی با کشورهای همسایه

جمشید تقی‌زاده در روز اول سفر دو روزه خود به خوزستان امروز (۱۵ دی‌ماه) در جلسه با استاندار خوزستان اظهار کرد: تاکنون کارهای بزرگی در دولت تدبیر و امید در بخش زیرساختی ورزش، بخش‌های قهرمانی و حرفه ای و جوانان صورت گرفته است. به ویژه در دوران مدیریت آقای سلطانی‌فر در وزارت ورزش، تلاش شبانه روزی ما ایجاد و طراحی زیرساخت مناسب ورزش و شکل‌گیری توسعه ورزش روستایی بوده است. خوزستان نیز یکی از استان‌هایی است که با مدیریت خوب استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان آن، قدم‌های خوبی در ورزش برداشته است که جا دارد از تلاش‌های همکارانم در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان به ویژه مدیرکل، قدردانی کنم.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، وی در ادامه عنوان کرد: همچنین باید از نمایندگان فرهیخته استان خوزستان که در تمام کمیسیون‌ها و به ویژه صحن مجلس تأثیرگذاری ویژه دارند و از وجودشان بهره‌مند می‌شویم، بابت هماهنگی، همدلی و هم‌افزایی این نمایندگان قدردانی کنم. مصوبات آنها نشان دهنده این است در حالی که در سال ۹۳، بودجه ورزش ۶۰۰ میلیارد تومان بود، امروز در سال ۹۹ این بودجه به بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است که این نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی را می‌رساند و امیدوارم با توجه به اینکه بودجه کشور در کمیسیون تلفیق قرار دارد، حتماً عنایت ویژه‌ای به بخش ورزش و جوانان صورت بگیرد.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: در بخش جوانان نیز بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سمن در کشور داریم که این اتفاق بسیار خوبی است.

وی در ادامه نیز بیان کرد: باتوجه به جلسه امروز معارفه رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خوزستان، روابط بین‌المللی ورزشی در خوزستان می‌تواند یکی از بخش‌هایی باشد که به عنوان پایلوت کشوری در سطوح مختلف ایجاد شود. همچنین باتوجه به نگاه فوتبالی در این استان و اینکه خوزستان را به عنوان یکی از پایگاه‌های فوتبال دنیا می‌شناسیم، اگر این پایگاه قوی‌تر شود می‌تواند به بخش‌های مختلف کشورهای همجوار نیرو صادر کند.

تقی‌زاده همچنین عنوان کرد: یکی از کارهای مهمی که این مجلس انجام داد تصویب لایحه اهداف و شرح وظایف ورزش بود که بعد از ۴۹ سال این لایحه تصویب شد و یکی از دستاوردهای مهم آن نیز ایجاد شورای عالی ورزش به ریاست رئیس جمهور و دبیری وزیر ورزش و جوانان بود که این شورا در استان‌ها نیز به ریاست استانداران محترم برگزار می‌شود.

وی گفت: تشکیل این جلسات می‌تواند طلیعه خوب و تحول اساسی در نظام ورزش کشور باشد. اخیراً نیز لایحه جامع نظام باشگاه‌داری تدوین شده که به هیات دولت منعکس شده است و امیدوارم با تصویب آن در هیات دولت، از طریق کمیسیون فرهنگی و کمیسیون‌های دیگر وارد صحن شود. این نظام یکی از نیازهای مهم ورزش کشور را رفع خواهد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: افتتاح ساختمان هیات‌های ورزشی خوزستان هم اقدام خوبی بود که جا دارد از تلاش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان و آقای حسینی نماینده مردم اهواز تشکر کنم. ضمن این‌که کار ویژه‌ای که امروز دیدم، آن هم به عنوان فردی که سال‌ها مدیریت استان‌ها را بر عهده داشته‌ام، این بود که کار بسیار شایسته‌ای در بخش فوتبال محلات اهواز صورت گرفت و یکسری وسایل و تجهیزات ورزشی به تیم‌ها اهدا شد. امیدوارم نگاه ویژه شخص استاندار به توسعه ورزش در سطوح مختلف همگانی، قهرمانی، حرفه‌ای و روستایی در استان خوزستان که قطعا به عنوان یکی از استان‌های برتر شناخته می‌شود، با درایت آقای شریعتی مانند گذشته ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در صحبتی کوتاه خطاب به معاون وزیر ورزش، گفت: شما در هر سمتی که حضور داشته اید، منشا خیر و برکت و توسعه و پیشرفت بوده اید و قبلا نیز حمایت شخص شما را نسبت به خوزستان داشته‌ایم. امیدوارم در امر ورزش نیز همانند عنایتی که به استان خوزستان داشتید از حمایت‌تان بهره‌مند شویم.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، در این نشست که همزمان با معارفه رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خوزستان بود، معاون وزیر ورزش پیشنهاد استفاده از ظرفیت‌های خوزستان جهت میزبانی از رویدادهای ورزشی بین‌المللی و روابط بین‌المللی در عرصه ورزش با کشورهای همسایه و دیگر کشورها را ارائه داد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.