رونمایی از تندیس ۵ قهرمان المپیک و پارالمپیک/ عسگری محمدیان مدالش را به موزه قرض داد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما مراسم رونمایی از تندیس از قهرمانان المپیک با حضور سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ، محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال و دیگر مسئولان کمیته ملی المپیک و برخی روسای فدراسیون ها و بهداد سلیمی  در آکادمی ملی المپیک برگزارشد.

در این مراسم از تندیس جعفر سلماسی، محمد علی صنعت کاران، عبداله مجتبوی، عسکری محمدیان در بخش المپیک و مختار نور افشان در بخش پار المپیک تجلیل شد و از تندیس هایشان  نیز رو نمایی شد.

از خانواده مرحوم مجتبوی، همسر ، دختر دو پسرش در مراسم حضور داشتند.

با توجه به اینکه خانواده مرحوم سلماسی ایران حضور ندارند، بهداد سلیمی قهرمان المپیک لندن از تندیس سلماسی رو نمایی کرد.

محمد علی صنعت کاران نیز در کانادا زندگی می کند و در این مراسم حضور نداشت.

عسگری محمدیان، پیشکسوت کشتی که تمایلی نداشت مدال های المپیک خود را به موزه ورزش اهدا کند در نهایت اعلام کرد که مدال نقره المپیک بارسلونا را فقط برای یک سال به موزه قرض می‌دهد.

مختار نور افشان ورزشکار پار المپیکی هم اعلام کرد مدال المپیک سیدنی خود را به موزه به صورت قرضی اهدا می کند تا سپس مدال المپیک ۱۹۸۸ سئول را جایگزین کند. او اعلام کرد مدال پار المپیک سئول دست کسی دیگر است و باید مدال را بگیرد تا بتواند به موزه تحویل دهد.

همسر عبداله مجتبوی پس از رونمایی از تندیس از این پیشکسوت مقابل تندیسش تعظیم کرد.

با توجه به اینکه صعنت کاران ایران حضور نداشت فردی به نام عرب از تندیش رونمایی کرد و صعنت کاران در پیامی که به آقای عرب داده بود تشکر کرد و برای برگزار کنندگان مراسم آرزوی موفقیت کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.