صالحی‌امیری: مجمع دوچرخه‌سواری اشکالی نداشت/ درباره ژیمناستیک درحال گفت‌وگو هستیم

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، افتتاحیه هفته فرهنگی المپیک در مرکز همایش‌های سپهر برگزار شد. در این مراسم رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، نصراله سجادی سرپرست کاروان ایران و پیمان فخری رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی حضور داشتند.

سیدرضا صالحی امیری نیز در مراسم هفته المپیک گفت: ایران فرهنگی بزرگ‌ترین سرمایه و مزیت ایران أست و اگر قرار است پرچم ایران را همواره برافراشته نگه داریم همان فرهنگ غنی ایران است.

او افزود: ما بدون فرهنگ شخصیت و هویت نداریم و از این منظر قدردان زحمات همه هستیم که برای فرهنگ ایران تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: از تمام کسانی که در مسیر توسعه فرهنگی گام بر می‌دارند قدردانی می‌کنیم. ما تلاش کردیم تا تصویر جدیدی از ورزش ایران که فرهنگی أست ارائه دهیم و ایران سربلند در حوزه ورزش قهرمانی با اقتدار در توکیو حاضر می‌شود. ورزش ایران ٢ هویت قهرمانی و فرهنگی دارد. انتخاب شعار کاروان با نام “ستارگان ایران زمین” و جام “ارجان” نماد کاروان همه بن مایه فرهنگی دارد.

سید رضا صالحی امیری در جمع خبرنگاران نیز گفت: همه برنامه‌های ما در چهار سال گذشته به برنامه‌های المپیک متمرکز بوده است. به خاطر کرونا تاخیر یکساله داشتیم اما همه قهرمانان و فدراسیون‌ها تلاش کردند، کام ملت را شیرین کنند. در مجموعه عباس آباد هفته المپیک آغاز شد که یک برنامه فرهنگی است.

او ادامه داد: ما در کنار ستاد قهرمانی، ستاد فرهنگی را تشکیل دادیم، ۱۴ برنامه این هفته خواهیم داشت و چهار برنامه هم در خارج از کشور داریم تا ایران زمین را به همه معرفی کنیم که می‌توان به نمایش فیلم و صنایع دستی اشاره کرد. تلاش همه مجموعه ورزش اقتدار ایران، بالابردن پرچم ایران در عرصه جهانی و ایجاد نشاط و شادی در بین مردم است.

صالحی‌امیری درباره کسب ۶۵ سهمیه المپیک، بیان کرد: آنچه به عنوان یک حرکت با برنامه دنبال شده این بود که در گام اول کسب سهمیه کنیم. از نظر کیفی هم شرایط بهتری خواهیم داشت و تلاش‌های انجام شده به نتیجه منجر شد. مهم‌تر از همه این که ما به دنبال انسجام همه ارکان ورزش هستیم.

او درباره وضعیت دوچرخه‌سواری و این که اتحادیه جهانی مجمع انتخاباتی ایران را تایید نکرده است؟ گفت: از نظر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مجمع مشکلی نداشت. ما اشکال قانونی در فرایند مجمع مشاهده نکردیم و در مکاتبه با اتحادیه جهانی گفتیم فرایند انتخابات مشکلی نداشت.

رییس کمیته ملی المپیک هم‌چنین درباره تایید نشدن رییس فدراسیون ژیمناستیک در کمیسیون تطبیق وزارت ورزش، عنوان کرد: ما در حال بحث و بررسی با فدراسیون جهانی و فدراسیون خودمان هستیم. هنوز به نتیجه نرسیدیم در صورت کسب نتیجه، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.