تیم‌های ملی تنیس همچنان بلاتکلیف/ وسواس عجیب فدراسیون در انتخاب سرمربی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، فدراسیون تنیس در خرداد ۹۹ تعیین تکلیف شد و داود عزیزی به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد. پس از مشخص شدن تکلیف ریاست فدراسیون این انتظار می رفت که سر و سامانی به تیم های ملی تنیس داده شود و پس از یک سال شرایط نابه‌سامانی که این رشته داشت، فعالیت ها جدی تر در تمام رده ها دنبال شود. فدراسیون هم در واکنش به این انتظار اعلام کرد کمیته فنی تشکیل می دهد و کمیته فنی انتخاب سرمربیان تیم های ملی رده های سنی مختلف را انجام می دهد.
 کمیته فنی هم با چند ماه تاخیر و بالاخره در مهر ماه انتخاب شد اما نکته مهم این است که با وجود گذشت سه ماه از آغاز به کار این کمیته، هنوز هم تیم های ملی تعیین تکلیف نشده اند.

زمانی این نقد وارد شد که چرا یک انتخاب این‌قدر زمان برده است، رییس فدراسیون در پاسخ اعلام کرد که کمیته فنی شاخص هایی را در نظر گرفته که بر اساس آن گزینه ها را مشخص می کند سپس رزومه و برنامه آنها بررسی خواهد شد و چون هنوز زمان برگزاری مسابقات بین المللی مشخص نیست بنابراین خیلی نمی‌خواهند عجله کنند.

اما به نظر می رسد این آرامش کمیته فنی در انتخاب سرمربی  دیگر بیش از حد شده و به نظر نمی رسد بررسی چند رزومه نیاز به وقت بیشتری داشته باشد. اگر قرار نیست انتخاب سرمربی با عجله انجام شود، نباید در دقیقه ۹۰ این انتخاب صورت بگیرد.

زمان برگزاری مسابقات دیویس کاپ و فدکاپ در سال آینده مشخص شده است اما در شرایطی که شیوع ویروس کرونا وضعیت بلاتکلیفی را در ورزش رقم زده و در یک مقطع زمانی فعالیت ها انجام می شود و در مقطعی دیگر تعطیل هستند بنابراین چه تضمینی وجود دارد که سرمربیان بتوانند برنامه های خود را بدون تعطیلی و وقفه، عملیاتی کنند.

تیم ملی تنیس ایران در بخش مردان و بانوان نتایج خوبی نگرفته و سرمربی هم قطعا نیاز به زمان دارد تا بتواند تیم خود را جمع کند و اگر هر چه زودتر این بلاتکلیفی تمام نشود – در صورتی که در مسابقات سال آینده موفق به گرفتن نتیجه مطلوب نشود – اولین واکنشی که نشان خواهد داد این است که زمان کافی در اختیار نداشته است.  

طولانی شدن فرآیند انتخاب سرمربی این توقع را هم ایجاد می کند که با وسواسی که فدراسیون به خرج می دهد، پس حتما قرار است نتیجه خوب و متفاوت در مسابقات پیش رو کسب شود در غیر این صورت اگر بخواهد در همان گروه چهار مردان ماندگار باشیم و تیم بانوان هم  شکست پشت شکست را تجربه کند پس چه لزومی داشت که این همه زمان صرف انتخاب سرمربی شود؟

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.