حضور رییس کمیته ملی المپیک بر سر مزار جهان پهلوان تختی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، همه ساله همزمان با ۱۷ دی ماه و سالمرگ درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی، عاشقان، علاقمندان و اهالی ورزش با حضور در ابن بابویه تهران مراسمی را برای این قهرمان ارزنده برگزار می کنند که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های اعمال شده از سوی وزارت بهداشت برنامه مشخصی برگزار نشد.

در همین راستا و به منظور ادای احترام به روح بزرگمرد ورزش ایران جهان پهلوان غلامرضا تختی، اسطوره معرفت و پهلوانی، سید رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک ایران صبح امروز بر مزار این قهرمان حضور یافت.

صالحی امیری در این مراسم گفت: غلامرضا تختی فقط یک قهرمان و ملی پوش رشته کشتی نبود و نیست، بلکه او نماد سرمایه پهلوانی ایران زمین است. اگر ورزش ایران، اعتبار، آبرو و ارزش دارد به واسطه انسان‌های با فضیلت و با معرفتی همچون مرحوم غلامرضا تختی است.

صالحی امیری در پایان با تاکید بر اینکه جامعه ورزش و به خصوص ورزشکاران جوان و نوجوان باید از رفتار، کردار و منش امثال این قهرمان ارزشمند الهام بگیرند، گفت: گرامی‌داشت ۱۷ دی و حضور علاقمندان به این اسطوره ورزش نشان دهنده این است که مردم پهلوانان خود را فراموش نمی کنند و این وظیفه تمام مسئولان و مدیران ورزشی است تا تفاوت جایگاه قهرمان و پهلوان را به نسل جوان ایران تفهیم و گوش‌زد کنند.

موزه ملی ورزش ایران نیز سردیس، تندیس و تعدادی از دلنوشته های جهان پهلوان تختی را برای بازدید علاقمندان به ابن بابویه ارسال کرده تا بر سر مزار جهان پهلوان در معرض دید عموم قرار گیرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.