چقدر به ظاهرتان اهمیت می دهید؟

در دنیای امروزی کمتر کسی است که به ظاهر خود بسی‌اعتنا باشد. تبلیغات آرایشی بهداشتی، وجود اینفلوئنسر‌های آرایشی و تاثیرات کلی رسانه‌ها باعث شده تا اکثریت مردم در تب و تاب رسیدگی به پوست و ظاهر خود شوند. در این میان گاهی اوقات مشکلات و بیماری‌های پوستی رسیدن به حالت ایده‌آل زیبایی را برای ما دشوار‌تر می‌کنند. مشکلاتی نظیر جوش‌های صورت، چاقی، لکه‌های پوستی و … باعث کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شود. گرچه توجه به سلامتی و زیبایی اهمیت بالایی دارد اما باید مراقب باشیم تا دچار وسواس نشویم و خود را هر گونه که هستیم دوست بداریم. در این مقاله سعی می‌کنیم مشکلات شایع پوستی و نکاتی برای زیباتر شدن ظاهر را با هم مرور کنیم:

شایع‌ترین مشکلات پوستی کدامند؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هر بار جلوی آینه می‌روید دنبال ایرادات پوستی خود بگردید. دانستن این‌که مشکل از کجاست به شما کمک فراوانی در برطرف کردن ان خواهد کرد.

آکنه یا جوش‌های صورت:

یکی از ناراحت‌کننده‌ترین مشکلات پوستی مربوط به جوش‌های صورت است. آکنه یا جوش‌ها معمولا بیشتر در سنین نوجوانی و جوانی در صورت افراد ظاهر می‌شوند و البته ممکن است بعد از گذر از دوره جوانی نیز همچنان فرد را درگیر خود کند. دلیل ایجاد جوش های صورت هم به سابقه خانوادگی و هم به نوع پوست فرد و هورمون های او بستگی دارد. پوست‌های چرب معمولا بیشتر مستعد داشتن آکنه هستند. بهتراست اگر جوشی روی صورت یا بدن خود دیدیم به آن دست نزنیم و سعی نکنیم آن را بترکانیم زیرا پس از آن باید جای جوش را تحمل کنیم. مراقبت از پوست و شستشوی روزانه پوست‌های چرب با شوینده‌های مخصوص این نوع پوست می‌تواند به از بین بردن آلودگی‌های پوستی کمک کند، چربی پوستتان را تنظیم نماید و از بروز آکنه جلوگیری کند. مشاوره با پزشک پوست هم می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای افرادی که درگیر آکنه‌های صورت هستند باشد. بهترین راه‌ها برای جلوگیری از جوش صورت را می‌توان به این صورت خلاصه کرد:

  • شستشوی کامل پوست: بهتر است از شونده‌هایی که عاری از الکل است استفاده کنید و به هیچ وجه پوست خود را با صابون‌هایی که پوست را کاملا خشک می‌کنند نشویید.
  • نوع پوست خود را بشناسید: اگر بدانید که پوست شما خشک چرب یا مختلط است می‌توانید از محصولات آرایشی بهداشتی مخصوص پوست خود استفاده کنید و به این ترتیب چربی و رطوبت پوست خود را تنظیم کنید.
  • از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  • آب زیاد بنوشید.
  • حتما قبل از خواب آرایش خود را از صورتتان پاک کنید.

 

کهیر:

اگر نمی دانید که کهیر چیست، باید بگوییم که کهیر نیز یکی از مشکلات پوستی است که ممکن است سراغ هر کسی بیاید. علت عمده ایجاد کهیر‌ها حساسیت و آلرژی به برخی مواد غذایی یا شرایط اب و هوایی  و … و یا واکنش خود ایمنی بدن است. معمولا کهیر‌ها مدت طولانی همراه شما نمی‌مانند و همان طور که پیدا شدند، از بین خواهند رفت. با این وجود همچنان می‌توانند آزاردهنده باشند. علائم کهیر به صورت برجستگی‌های قرمز رنگ و خارش دار روی پوست ظاهر می شوند. معمولا مصرف برخی غذا‌ها، دارو‌ها، گزش یا نیش حشرات، استفاده از برخی مواد شوینده، برخی گیاهان و … عامل پیدا شدن کهیر‌ها در بدن هستند.

برای جلوگیری از بروز کهیر در بدن بهتر است عوامل ایجاد کننده آن‌ها را در بدنتان شناسایی کنید و از آن موارد اجتناب کنید. همچنین مراجعه به متخصص آلرژی و گرفتن مشاوره از پزشک نیز می‌تواند به شما در حل  این مشکل کمک کنید.

 

ترک‌های پوستی:

گاهی در اثر افزایش و کاهش وزن شدید یا بارداری و زایمان، خط‌هایی روی پوست شما ایجاد می شوند. این ترک‌ها که با نام استرچ مارک شناخته می‌شوند، در ابتدا به صورت خط‌های قرمز وجود دارند و پس از مدتی به رنگ سفید در می آیند در بدن تمام افرادی که کاهش و افزایش وزن شدید را تجربه کردند وجود دارند. بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد این خطوط، دنبال کردن رژیم‌هایی غذایی است که به صورت متعادل از وزن شما کم کنند. همچنین در دوران کاهش وزن بهتر ایت پوست خود را با روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون یا بادام ماساژ دهید.

 

چگونه از پوست خود مراقبت کنم؟

حفظ سلامت و زیبایی پوست حتما نیاز به روش‌های پر‌هزینه و عمل‌های جراحی ندارد. شما می توانید با رعایت نکاتی ساده به حفظ سلامت و شادابی پوست خود کمک کنید. در اینجا برخی نکاتی که می‌توانند به شما در زیباتر شدن پوستتان کمک کنند را مرور می کنیم:

  • از پاک‌کننده‌های صورت مخصوص پوست خود استفاده کنید.
  • کمتر از محصولات آرایشی استفاده کنید و حتما آرایش را قبل خواب از صورت خود پاک کنید.
  • از ضد‌افتاب در هر شرایط آب و هوایی استفاده کنید.
  • رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و از مصرف مواد قندی و چربی‌ها خودداری کنید.
  • از ماسک‌های طبیعی استفاده کنید. می‌توانید از موادی که در منزل دارید برای تهیه انواع ماسک‌های پوست استفاده کنید.
  • از تاثیر ویتامین‌ها غافل نباشید.
  • به ساعات خواب خود اهمیت دهید و حداقل ۸ ساعت در روز بخوابید.

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ