چگونه در صفحه اول جستجوی گوگل قرار بگیریم؟

آیا تابه‌حال شده که موضوعی را جستجو کنید و وقتی نتایج جستجو ظاهر می‌شود، صفحات دوم را انتخاب کنید و از آن‌ها استفاده کنید. اگر هم شده حتماً خیلی کم بوده! درست است؟! موضوع اینجاست که صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل اهمیتی ندارد؛ و کسی رو آن کلیک نمی‌کند. در حقیقت، کمتر از ۳٪ جستجوگران به صفحه دوم راه پیدا می‌کنند. برای همین است که بر سر قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی گوگل بین کسب‌وکارها رقابت بسیار شدید است.
در این مقاله می‌خواهیم در مورد قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو گوگل و نحوه رسیدن به آن صحبت کنیم.

اهمیت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
چگونه در صفحه اول جستجوی گوگل قرار بگیریم؟

حضور در صفحه اول گوگل می‌تواند مزایای زیادی برای کسب‌وکار شما داشته باشد. اولین و مهم‌ترین دلیل آن دیده شدن نام تجاری شما است! وقتی یک سایتی در صدر نتایج گوگل ظاهر می‌گردد می‌توان انتظار داشت که ترافیک بیشتری را به سمت خود بکشد؛ و اگر این ترافیک هدفمند باشد نرخ تبدیل شدن به مشتری را افزایش خواهد داد.

چه کنیم که در صفحه اول باشیم؟!

۱_امنیت وب‌سایت

شاید شما سایت‌های زیادی را مطالعه کرده باشید و همه به شما بگویند که خب قدم اول محتوا است. ولی وقتی سایت شما امنیت نداشته باشد این محتوا هرچقدر هم که یونیک باشد به چه دردی می‌خورد. پس قدم اول امنیت است. امنیت وب‌سایت خود را باید از همان ابتدا که سایت خود را راه‌اندازی می‌کنید تأمین نمایید.

HTTPS به‌جای HTTP

“s” در انتهای قسمت “http” یک URL به معنای ایمن بودن وب‌سایت است. سایت‌های (HTTPS (Hypertext Transport Protocol Security  یا امن شامل کلید SSL 2048 بیتی هستند و می‌توانند از طریق احراز هویت و رمزگذاری از اتصال سایت محافظت کنند. هنگام نصب بر روی سرور وب، یک گواهی SSL قفل و پروتکل https را فعال می‌کند و امکان اتصال ایمن از یک سرور وب به یک مرورگر را فراهم می‌کند.

معمولاً گواهی‌نامه ssl جزء خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های هاستینگ است که به‌صورت رایگان می‌باشد.

۲_موبایل دوست بودن سایت

مورد دوم بعدازاینکه امنیت یک وب‌سایت را تأمین کردید مبحث ریسپانسیو بودن آن است. ریسپانسیو بودن یک وبسایت یعنی اینکه یک سایت با تمام المان‌های ان در تمام دستگاه‌ها اعم از لپ‌تاپ، موبایل و تبلت به درستی اجرا شود.

اینکه چه تأثیری در موضوع سئو ما دارد برمی‌گردد به اینکه امروزه موبایل همه چیز کاربران اینترنت شده است و هر کاربری برای جستجوی هر کلمه و یا عبارت و همچنین پاسخگویی به سؤالات خود اول از تلفن همراه خود استفاده می‌کند.

برای همین موضوع است که گوگل موبایل دوست بودن یک وب‌سایت را بسیار موردتوجه قرار می‌دهد و امتیاز ویژه‌ای برای ان قائل است.

۳_سرعت صفحه
3_سرعت صفحه یک کاربر وقتی بر روی آدرس سایت شما کلیک می‌کند و می‌خواهد وارد سایت شما شود، تنها 3 ثانیه صبر می‌کند. بعدازآن صفحه را می‌بندد و وارد سایت دیگری می‌شود.

یک کاربر وقتی بر روی آدرس سایت شما کلیک می‌کند و می‌خواهد وارد سایت شما شود، تنها ۳ ثانیه صبر می‌کند. بعدازآن صفحه را می‌بندد و وارد سایت دیگری می‌شود.

حالا شما تصور کنید این بستن وب‌سایت چند هزار بار توسط کاربران مختلف تکرار شود، نتیجه چه می‌شود، اینکه گوگل قطعاً امتیازی منفی برای شما قائل می‌شود و همین موضوع قراری گیری در صدر نتایج گوگل را برای شما دشوار می‌کند. پس تا جایی که ممکن است سایت خود را ازنظر سرعت بهینه کنید.

این بهینه‌سازی می‌تواند بهینه کردن کدها سایت، بهینه کردن حجم تصاویر و موارد دیگر باشد.

۴_کیفیت محتوای سایت

اینکه شما باید محتوای با کیفیت برای سایت خود تهیه کنید چیز جدیدی نیست. ولی محتوای با کیفیت چه خصوصیاتی باید داشته باشد. محتوای با کیفیت، محتوایی است که با هدف تهیه شده باشد و هدف ما در اینجا چیزی نیست جز رفع نیاز کاربر! ما قرار است محتوا را برای کاربر تهیه کنیم و او را راضی نگه داریم. پس لازم است محتوا به صورت یوزر فرندلی (user fridnly) تهیه کنیم.
ضمن اینکه لازم است اشکال مختلف محتوا شامل محتوای صمعی، بصری، ویدئویی و نوشتاری را با هم ادغام کرده و به محتوای خود طراوت و نشاط ببخشیم.

۵_اهمیت شبکه‌های اجتماعی
5_اهمیت شبکه‌های اجتماعی حتی اگر سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی جستجو ندارند، اما به‌طور عمده از چهار طریق بر بهینه‌سازی موتور جستجو تأثیر می‌گذارند:

حتی اگر سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی جستجو ندارند، اما به‌طور عمده از چهار طریق بر بهینه‌سازی موتور جستجو تأثیر می‌گذارند:

  1. افزایش دید آنلاین و بازدید به وب‌سایت شما
  2. افزایش اعتبار و شناخت برند
  3. توزیع محتوای گسترده‌تر و طول عمر بیشتر
  4. سئوی محلی بهبودیافته

بااین‌حال، سؤال اصلی “آیا سیگنال‌های اجتماعی تأثیری در رتبه‌بندی وب‌سایت دارند؟” باید واقعاً به این عبارت تغییر کرد ، “چقدر تأثیر دارند؟” ما می‌دانیم که آن‌ها تفاوت ایجاد می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی اگر همراه با استراتژی خاصی همراه باشند می‌توانند تأثیرات زیادی در دریافت ترافیک مرجع و همچنین ارتقاء شناخت برند دارند. پس داشتن استراتژی هدفمند به همراه تولید محتوای تأثیرگذار به همراه تعامل با مخاطب می‌تواند راز پیروزی و گرفتن ترافیک بیشتر باشد.

۶_کیفیت بک لینک‌ها

بک لینک‌ها نقش مهم در رتبه گرفتن وب‌سایت‌ها دارند. شما سایتی را تصور کنید که دارای محتوایی عالی است و برای ان زحمت زیادی کشیده شده است و از طرف دیگر دارای ساختار خوبی است و همچنین سرعت خوبی هم دارد. حالا اگر این وب‌سایت در میان هزاران و شاید میلیون‌ها سایت دیده نشود تمام این تلاش‌ها چه سودی می‌تواند داشته باشد.

پس گرفتن بک لینک‌های مؤثر نقش کلیدی در بالا رفتن سایت دارد. بک لینک به‌مانند رأی اعتماد دیگر وب‌سایت‌ها بر سایت شما دارند پس هرچه از سایت‌های با اعتبار بیشتری لینک بگیرید خب مسلماً مثل این است که از افرادی مشهور و محبوب لینک گرفته‌اید.
لینک سازی، بازاریابی محتوایی، مشاوره سئو و … همه جزء جدانشدنی خدمات سئو می باشد. و شما قطعا برای قرار گیری در صفحه اول گوگل به آن ها نیاز خواهید داشت.

۷_تجربه کاربر

“تجربه کاربر” به احساسات و نگرش‌هایی که فرد هنگام استفاده از وب‌سایت تجربه می‌کند، اشاره دارد. نحوه گشت‌وگذار، تعامل و استفاده فرد از وب‌سایت، همه بخشی از تجربه کاربر است. یک تجربه کاربری مطلوب به فرد کمک می‌کند تا اطلاعات موردنیاز خود را به روشی دلپذیر و بدون اصطکاک پیدا کند.

تجربه کاربر می‌تواند موارد زیادی را شامل شود؛ که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بارگذاری صفحه خود را افزایش دهید
  • یک گواهی SSL دریافت کنید و سایت خود را ایمن کنید
  • مطمئن شوید وب‌سایت شما برای موبایل مناسب است
  • طرحی تمیز و آسان برای استفاده با اطلاعات تماس خود بسازید
  • عنوان‌های شفاف را در تمام صفحات قرار دهید
  • از تبلیغات پاپ آپ صرف‌نظر کنید
  • ویدیوها را اضافه کنید اما تبلیغات ویدیویی را حذف کنید

جمع بندی و نتیجه گیری

بهینه سازی موتور جستجو سنگ بنای موفقیت های بازاریابی درونی است، اما چه موقع شما وب سایت خود را واقعاً بهینه شده می نامید؟
خوب، اگر نتوانید وب سایت خود را در صفحه اول جستجوی کلمات کلیدی مربوطه قابل مشاهده کنید، ممکن است هیچ ترافیکی از موتورهای جستجو دریافت نکنید. گوگل، پرکاربردترین موتور جستجوی کـره زمین، بیشترین فرصت برای بازاریاب های ورودی است. در واقع مطالعات، وب سایت هایی که در بالای صفحه هستند ۳۶.۴٪ از ترافیکی را که توسط وب سایت های دارای رتبه پایین تر از دست می روند، جذب می کنند.
سعی کنید بیخود و بی‌جهت در زمینه سئو هزینه های الکی و بی‌هدف نکنید! بجای آن می‌توانید با همکاری با یک مشاور سئو تمامی مسیرهای منتهی به هدف خود را از قبل بررسی کنید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید. اگر شما هم در زمینه مشاوره seo تجربه یا سوالی دارید، می‌توانید با مهندس اسماعیل سحاب تماس بگیرید.

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها