اجرای نمایش «روزهای بی‌قوام»/ جلد سوم «بلدچی» به چاپ می رسد

به گزارش سایت «تاریخ ما»، محمد حسین امیدی پور در رابطه بامهمترین برنامههای حوزه هنری لرستان تا پایان امسال اظهار داشت: حوزه هنری لرستان از ابتدای سال برنامههای بسیاری در بخشهای مختلف تولید و اجرا پیش بینی کرد که بخشی از این برنامهها اجرا و بخشدیگر تا پایان سال اجرا میشود.

نمایش تهیه شده بر اساس «بلد چی» به جشنواره فجر می رسد

وی افزود: فعالیتهای فرهنگی حوزه هنری لرستان در بخش تولید و در رشتههای ۶گانه هنرهای نمایشی، موسیقی، آفرینشهای ادبی، هنرهای تجسمی، شعر و داستان، فیلم و انیمیشن بوده و سعی کرده آثار فاخری را تولید کند.

رئیس حوزه هنری لرستان در رابطه با ساخت فیلم کتاب بلدچی نیز عنوان کرد: کار سینمایی از این کتاب تاکنون پیش بینی نشده است ولی یک نمایش تولید شد که تلاش میکنیم این نمایش سال آینده در جشنواره فجر شرکت کند، همچنین جلد سوم کتاب بلدچی سال ۹۸ چاپ خواهد شد و جلد اول نیز به چاپ سوم رسیده است.

تا پایان امسال سه اثر دیگر در حوزه ادبیات دفاع مقدس به مرحله انتشار می رسد

امیدی پور بیان کردکتاب بلدچی دایره المعارف جامع دفاع مقدس لرستان است که آن را به عنوان منبع در اختیار مردم و افرادی که میخواهند کار پژوهشی، فیلم، انیمیشن و یا هر اثر هنری که به منبع نیاز داشته باشد قرار دادهایم. همچنین کارهای دیگری در حوزه ادبیات دفاع مقدس توسط حوزه هنری استان در حال پیگیری است که امیدواریم تا پایان امسال سه اثر دیگر به مرحله انتشار برسد.

وی با اشاره به تهیه کتاب پژوهشی زیبایی شناسی از دیدگاه صدرالمتألهین (ملاصدرا) گفت: این کتاب به قلم خانم زینب ساکی است که در حوزه حکمت و اندیشه اسلامی تولید شده و مراحل پایانی انتشار را پشت سر میگذارد که تا پایان سال ۹۷به چاپ میرسد.

رئیس حوزه هنری لرستان عنوان کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حوزه هنری لرستان نمایشی تحت عنوان «روزهای بی قوام» در حال تمرین است که در دهه فجر در استان لرستان به مدت یک هفته اجرا می شود و در تهران نیز اجرای عمومی خواهد داشت. همچنین در جشنوارهای که به همین مناسبت با موضوع آثار نمایشی حوزه هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد حضور پیدا خواهد کرد.

فعالیت دو سینمای استقلال خرمآباد و فلسطین بروجرد به همت حوزه هنری لرستان

امیدی پور با اشاره به فعالیتهای عمرانی حوزه هنری در این مجموعه تصریح کرد: امسال سینمای فلسطین بروجرد با اعتباری بالغ بر  ۱۵میلیارد ریال بازسازی شد که بخش عمده این اعتبار توسط شرکت فرهنگی بهمن سبز وابسته به حوزه هنری تامین و حدود ۲میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی دریافت شد. هم اکنون در استان دو سینمای دولتی استقلال خرمآباد و فلسطین بروجرد فعال است.

امیدی پور با اشاره به تغییر و بازسازی نمای بیرونی ساختمان حوزه هنری بیان کرد: متاسفانه در نمای بیرونی ساختمان حوزه هنری هیچ گونه عناصری از معماری ایرانی، اسلامی و هنری استفاده نشده است بر همین اساس در نظر داریم نمای ضلع جنوبی ساختمان حوزه هنری را به گونه ای بازسازی کنیم که متناسب با فعالیت های فرهنگی و هنری این مجموعه باشد و این تغییرات تا پایان دی ماه به بهره برداری خواهد رسید.

پروژه های عمرانی حوزه هنری با رویکرد تقویت زیرساخت های حوزه نمایش

وی خاطرنشان کرد: در مجتمع فرهنگی حوزه هنری تعمیر سن سالن اجتماعات این مجموعه، آماده سازی سالن کنفرانس و آماده سازی پلاتو تمرین نمایش جهت تمرین گروههای نمایشی از دیگر فعالیتهای عمرانی مجموعه حوزه هنری است که تا یک ماه آینده به بهرهبرداری خواهند رسید.

رئیس حوزه هنری لرستان با تاکید بر لزوم ساخت پلاتو تمرین نمایش اظهار داشت: در استان لرستان در حوزه نمایشی گروههای فعالی داریم و همین امر سبب میشود امکانات لازم را برای این گروهها فراهم کنیم.

امیدی پور تصریح کردگروههای نمایشی استان لرستان تاکنون حضور بسیار موفقی در جشنوارها داشتهاند و اخیرا نیز در جشنواره ملی مهر کاشان در بخش صحنهای یک گروه به سرپرستی «ستار مهرشاد» و در بخش خیابانی به سرپرستی «پژمان شاهوردی» جوایز متعددی را از این جشنواره در حوزه نمایش کسب کردند و در همین راستا سعی میکنیم امکانات محدودی که داریم را تقویت کنیم تا این گروهها در حوزه نمایشی بتوانند نمایندگان شایستهای برای استان باشند و افتخار آفرینی کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.