مراحل تعمیر درب ریموتی پارکینگ

اگر در باز یا بسته کردن درب ریموتی پارکینگ مشکل دارید، ممکن است درب شما خراب شده باشد. البته خرابی درب اتوماتیک دلایل بسیار زیاد دیگری هم دارد. ممکن است ریموت شما دچار مشکل شده باشد یا قطعات موجود در اپراتور درب ایراد داشته باشند. البته زیاد نگران نباشید با استفاده از سرویس جک درب پارکینگ می‌توانید مشکلات خودتان را برطرف سازید. با این حال باید بدانید که تعمیر درب ریموتی پارکینگ معمولاً در مراحل مختلفی انجام می‌پذیرد. زمانی که نیاز به تعمیر این درب‌ها پیدا می‌کنید باید با مراحل انجام کار آشنا باشید. طبیعتاً در بسیاری از مراحل ناگزیرید از یک تکنسین کمک بگیرید اما باز هم خودتان باید اطلاعات کافی در این مورد داشته باشید.

مراحل تعمیر درب ریموتی پارکینگ

عیب‌یابی، گام اول تعمیر درب ریموتی پارکینگ

اولین کاری که در تعمیر درب ریموتی پارکینگ باید انجام دهید، عیب یابی است. درب اتوماتیک پارکینگ ممکن است مشکلات مختلفی داشته باشد. تا زمانی که شما مشکل را به خوبی کشف نکرده باشید، هر کار دیگری که انجام دهید اشتباه خواهد بود. اگر مشکل موجود در درب اتوماتیک را اشتباه حدس بزنید احتمال دارد به درب آسیب‌های جدید هم وارد نمایید. برای عیب یابی دقیق معمولا توصیه می‌شود تعمیر درب از پایین آن شروع گردد. در این حالت اگر فنر یا سیم باز کن اضطراری دچار مشکل شده باشند آسیبی به شما وارد نخواهد شد. برای عیب یابی درب اتوماتیک ابتدا باید اتصال آن با برق را قطع کنید و سپس کار خودتان را آغاز نمایید. وقتی درب اتوماتیک به برق وصل نباشد خطری شما را تهدید نخواهد کرد و احتمال برق گرفتگی از بین می‌رود. مهم‌ترین دلایل خرابی درب ریموتی پارکینگ را با هم بررسی خواهیم کرد.

عیب‌یابی، گام اول تعمیر درب ریموتی پارکینگ

سوئیچ و کنترل از راه دور کار نمی‌کنند!

یکی از نشانه‌های خرابی درب ریموتی پارکینگ کار نکردن کنترل از راه دور و سوئیچ دیواری است. برای تعمیر درب ریموتی پارکینگ در این شرایط اولین کاری که باید انجام دهید بررسی منبع برق است. به احتمال زیاد منبع برق مختل شده و باید مشکل آن را برطرف کنید. در این شرایط معمولاً با حالت‌های زیر مواجه می‌شویم:

  • احتمال دارد واحد موتور اتصال خود با برق را از دست داده باشد. برای چک کردن این موضوع باید مطمئن شوید که سیم‌کشی‌های درب پارکینگ در تمام مسیر به منبع برق اتصال دارند.
  • شاید مشکل مربوط به فیوز درب پارکینگ شما باشد. اگر مشاهده کردید که چراغ یا مدارهای الکتریکی مثل قبل کار نمی‌کنند باید این احتمال را زیاد بدانید. طبیعتاً در این شرایط باید فیوز سوخته شده را تعویض کرده و مشکل را برطرف نمود.
  • امیدواریم این حالت برای شما رخ ندهد اما شاید موتور درب اتوماتیکی شما کاملاً سوخته باشد. این مورد می‌تواند بیشترین هزینه را در سرویس جک درب پارکینگ برای شما ایجاد کند.

چرا درب گاراژ به ریموت و صفحه کلید جواب نمی‌دهد؟

مورد دیگری که در تعمیر درب ریموتی پارکینگ احتمالاً با آن مواجه شوید عدم پاسخگویی درب گاراژ به ریموت یا صفحه کلید است. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

  1. توصیه می‌کنیم فاصله خودتان به درب را کم کنید و سپس از ریموت مجدداً استفاده نمایید. آنتن به کار رفته در درب‌های ریموتی گاهی اوقات ضعیف می‌شود و ممکن است سیگنال آن دچار اختلال گردد.
  2. اگر مشکل برطرف نشد آنتن واحد موتور را حتماً چک کنید. آنتن باید به سمت پایین آویزان باشد و در غیر این صورت ممکن است دچار آسیب دیدگی شده باشد.
  3. گاهی اوقات درب با صفحه کلید باز می‌شود اما ریموت کار نمی‌کند. در این حالت بهتر است باتری ریموت را تعویض کنید و مجدداً آن را تست نمایید.
  4. بررسی تنظیمات ریموت یا صفحه کلید هم می‌تواند مشکل را برطرف کند. گاهی اوقات تنظیمات ریموت یا صفحه کلید از بین می‌روند و نیاز به تنظیم مجدد دارند.

بسته یا باز نشدن کامل درب پارکینگ

نشانه دیگر خرابی درب ریموتی پارکینگ بسته یا باز نشدن کامل آن است. اگر درب به طور کامل باز می‌شود اما هنگام بستن ایراد دارد چند دلیل می‌توانیم برای این اتفاق مطرح کنیم. شاید سوئیچ درب پارکینگ اشتباه تنظیم شده باشد و از بسته شدن درب جلوگیری نماید. شاید مشکل از سمت سنسورهای ایمنی درب پارکینگ باشد. بهتر است در تعمیر درب ریموتی پارکینگ آنها را مجدداً تنظیم کنید و مشکل را برطرف نمایید. گاهی اوقات هم شئ ناشناسی جلوی دید چشم‌های الکترونیکی را گرفته‌اند. البته شاید هم براکت‌های نگهدارنده چشم‌ها تراز نباشند و درب را تا انتها پایین نیاورند. گاهی اوقات درب به طور کامل باز نمی‌شود. برای برطرف کردن این مشکل بهتر از ابتدا سوئیچ حد بالا را به سمت واحد موتور حرکت دهید. هرچه این سوئیچ به واحد موتور نزدیک‌تر باشد درب راحت‌تر بسته می‌شود. شاید دلیل باز نشدن کامل درب پارکینگی شما غلطک‌های آسیب دیده آن باشد. بهتر است آنها را بررسی کنید و در صورت نیاز نسبت به تعویض آنها اقدام نمایید.

گام دوم؛ خودمان تعمیر کنیم یا از تکنسین‌های متخصص کمک بگیریم؟

برخی افراد خودشان علاقه دارند تعمیر درب ریموتی پارکینگ را انجام دهند. تلاش آنها برای انجام دادن کاری که در آن تخصصی ندارند قابل ستایش است. با این حال آنها باید دقت داشته باشند که تعمیر اشتباه می‌تواند آسیب جدی به درب وارد کند. از طرفی آنها حتی نمی‌توانند عیب یابی دقیقی روی درب داشته باشند. ممکن است چیزی که آنها حدس زده‌اند اشتباه باشد. در این حالت تلاش آنها هیچ نتیجه مثبتی به همراه ندارد و حتی می‌تواند هزینه کار را بیشتر هم کند. واقعا لزومی ندارد وقتی تکنسین‌های متخصص برای سرویس جک درب پارکینگ وجود دارند خودتان بخواهید این کار را انجام دهید. توصیه می‌کنیم این کار مهم را به تکنسین‌های تعمیر درب ریموتی پارکینگ واگذار کنید. با این کار به آنها اجازه می‌دهید درب شما را به صورت اصولی و استاندارد تعمیر کنند.

سوئیچ و کنترل از راه دور کار نمی‌کنند!

برآورد هزینه، گام سوم تعمیر درب ریموتی پارکینگ

برای تعمیر درب ریموتی پارکینگ شما باید هزینه‌ها را هم برآورد کنید. طبیعتاً استفاده از تکنسین‌های متخصص و خرید لوازم مورد نیاز برای سرویس جک درب پارکینگ هزینه‌های زیادی به همراه خواهد داشت. البته اگر برای سرویس جک درب پارکینگ سراغ مجموعه‌های معتبری مثل فروشگاه مهرسام ایمن بروید هزینه شما به شدت کاهش خواهد یافت. این مجموعه پایین‌ترین هزینه را برای تعمیر درب ریموتی پارکینگ پیشنهاد می‌کند. با همکاری این مجموعه شما هم می‌توانید تکنسین‌های مجربی را برای تعمیر درب خودتان به کار بگیرید و هم بهترین و با کیفیت‌ترین قطعات را در اختیار داشته باشید. مهرسام ایمن سابقه درخشانی در حوزه تعمیر درب‌های ریموتی دارد و کاملاً قابل اعتماد می‌باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها