مرکز مشاوره خانواده در پلدختر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، بیژن دارایی شامگاه پنج شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه مرکز مشاوره خانواده سال آینده در شهرستان پلدختر راه اندازی می شود، اظهار داشت: این مرکز با حضور چهار کارشناس رسمی در حوزه های روانشناسی، حقوق، خانواده و مطالعات جامعه شناسی کار خود را آغاز می کند.

وی افزود: در این رابطه تکلیف دادگاه ها این است که در مسائل خانواده هر منطقه ای ابتدا موضوع را به مرکز مشاوره ارجاع دهند و این مرکز برای سازش زوجین تلاش می کند؛  چنانچه در این کار ناتوان بود و مصلحت را در طلاق دید موضوع را با نظر کارشناس به دادگاه ارجاع دهد.

دارایی خاطرنشان کرد: این نهاد، مرکزی رسمی است که فراخوان آن اعلام و اطلاع رسانی شده و افراد واجد شرایط زیر نظر قوه قضاییه پروانه رسمی دریافت می کنند و مرکز آن در استان متمرکز می شود.

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری لرستان گفت :آمار طلاق در پلدختر به نسبت میزان جمعیت و بافت شهرستان نگران کننده است.

وی افزود: آمار طلاق در پلدختر طی سال ۹۶ نسبت به ۹۵ کاهش یافته و رشد منفی داشته و حکم الزام به تمکین در این شهرستان در سال ۹۵، ۵۱ مورد و در سال ۹۶، ۴۵ مورد اعلام شده است.

دارایی خاطرنشان کرد: رشد الزام به تمکین در سال های ۹۵ و ۹۶ مقدمه ای برای شروع اختلافات خانوادگی و طرح مطالبه مهریه و آسیب های پس از طلاق در سال جاری شده و باعث حجم بالای طلاق توافقی در شهرستان پلدختر در سال ۹۷، شده است.

وی افزود: دستگاه قضا تمام تلاش خود را برای کاهش میزان طلاق انجام می دهد در عین حال اختلافات و عدم توافق طرفین دادگاه مجبور می شود برای کاهش آسیب های بعد از طلاق آنها را به سمت  طلاق توافقی بکشاند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.