افزوده شدن 30 هتل 4 و 5 ستاره به ظرفیت هتل‌های کشور

‌به گزارش «تاریخ‌ما»‌، علی‌اصغر مونسان شب گذشته(10 دی‌ماه) در دومین همایش ملی گردشگری، هتلداری و صنایع‌دستی بیان کرد: هم‌اکنون 120 هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری با هزار و 900 پروژه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ‌اجرای پروژه‌های گردشگری در سال‌های اخیر روند شتابانی به خود گرفته، افزود: از آغاز روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 400 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

معاون رئیس‌جمهور جزیره قشم را دارای ظرفیت‌های برجسته‌ای عنوان کرد و افزود: ظرفیت‌های قشم  بیش از آنچه تصور می‌کردیم بود و گزارش‌های امیدوارکننده‌ای در زمینه‌های مختلف گردشگری را در قشم شاهد هستیم.

وی گردشگری را سومین اقتصاد برتر جهان دانست و افزود: یک میلیارد و 300 میلیون گردشگر اقتصاد بزرگی را شکل داده‌اند و پیش‌بینی‌ها به دلیل مزایای مختلفی که بخش گردشگری دارد؛ همچنان بر روند صعودی این صنعت در جای‌جای جهان حکایت دارد.

مونسان‌ با مناسب دانستن جایگاه ایران در بین کشوهای جهان گفت: کشور ما نیز از لحاظ آثار تاریخی، آیین‌های اقوام و آثار تاریخی و طبیعت بی‌نظیر، جزو 10 کشور برتر جهان است و می‌توان از جنبه‌های مختلف نسبت به توسعه این صنعت اقدام کرد.

وی تشریح کرد: متأسفانه این صنعت در سال‌های قبل چندان جدی گرفته نشده ولی اجماعی در حال شکل‌گیری است که دنبال یک اقتصاد درون‌زا است تا از تلاطم‌های جهانی در امان باشد و موضوع تحریم در آن در امان باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: اقتصاد گردشگری همان حوزه ایست که نیاز به سرمایه‌گذاری حداقلی دارد و این همان بخشی است که تحریم ناپذیر است.

وی با بیان اینکه دولت‌های یازدهم و دوازدهم اقدامات زیرساختی فراوانی را در راستای در دولت‌های تدبیر و امید، برخی اقدامات و زیرساخت‌های ایجادشده به‌اندازه تمام دولت‌ها بوده است.

مونسان از اقدامات انجام‌شده در راستای کم کردن تأثیر تحریم‌ها یاد کرد و افزود: عدم مهر در پاسپورت و برداشتن ویزا در کشورهای هدف و مابه‌التفاوت نرخ ارز، موجب رشد گردشگر شد تا جایی که امسال رکورد بی‌سابقه افزایش 58 درصدی گردشگر خارجی به کشور به ثبت رسید و توانستیم  پذیرای چهار میلیون و 700 هزار گردشگر خارجی باشیم.

وی وجود نوار ساحلی طولانی، جزایر جنوب کشور را ظرفیتی گسترده پیش روی کشور قلمداد و اضافه کرد: همین جزایر می‌توانند به‌تنهایی به‌اندازه یک کشور ارزآوری و ایجاد اشتغال به ارمغان بیاورند.

معاون رئیس‌جمهور با تقدیر از تلاش‌های صوت گرفته در جزایر قشم گفت: جزیره قشم، هرمز و هنگام با تلاش‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم روند رو به رشدی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: جزیره قشم دارای استعدادهای نوریستی کم‌نظیری است و با 50 میلیون تومان سرمایه‌گذاری می‌توان یک نفر اشتغال‌زایی به‌وسیله خود مردم ایجاد کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: گردشگری می‌تواند تا 50 درصد مشکل اشتغال را در کشورهای درحال‌توسعه حل کند و امیدواریم نمایندگان نیز با توجه ویژه به بودجه سال 98، بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که قشم به‌عنوان پایلوت گردشگری قلمداد شود و برای رسیدن به این منظور، علاوه برافزایش کمی و کیفی، ایجاد رویدادهای مختلف به‌صورت تقویمی و تبلیغات در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

مونسان تأکید کرد: باید تقویمی برای قم تدوین شود و با تبلیغاتی منجر به توسعه کمی و کیفی گردشگران قشم شد که با ظرفیت‌های مختلف این جزیره، این هدف بسیار در دسترس است.

وی به فعالان حوزه گردشگری قول داد که از محل صندوق توسعه ملی و هتل‌ها و پروژه‌های گردشگری تسهیلات به‌صورت ویژه اعطا شود و برای اقامت‌های بومگردی، تسهیلات با سود بسیار کم پرداخت گردد.

مونسان اظهار امیدواری کرد که همه روستاهای قشم مثل برخی روستاهای فاقد بیکار آن شوند و قشم پایلوتی برای منطقه بدون بیکار در کشور شود.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.