پنجمین فصل پژوهش های باستانشناسی جنوب کرمان آغاز می شود

به گزارش سایت «تاریخ ما» به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کرمان، غلامرضا فرخی اظهار کرد: پنجمین فصل پژوهش های باستانشناسی جنوب کرمان با همکاری دانشگاه توبینگن آلمان به سرپرستی پروفسور «پیتر فلزنر» و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به سرپرستی دکتر «علیدادی سلیمانی» از اواخر بهمن ماه سالجاری در گستره شهرستانهای جنوبی استان کرمان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه بررسی های پژوهشی این فصل در پهنه شهرستانهای کهنوج، رودبار جنوب و منوجان به اجرا گذاشته خواهد شد، تصریح کرد: شناسایی کامل محوطه های باستانی از کهن ترین استقرارها تا ادوار متاخر اسلامی از مهمترین اهداف این بررسی ها است.

فرخی اظهار کرد: پیش از این با انجام چهار فصل پژوهش باستانشناسی در شهرستان های جیرفت، فاریاب و بخشی از شهرستان کهنوج، تپه ها و محوطه های ارزشمندی از ادوار مس و سنگ، مفرغ و ادوار تاریخی و اسلامی در  این منطقه شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه پنجمین فصل پژوهش های باستانشناسی جنوب کرمان با حضور۲۰ پژوهشگر، باستانشناس و متخصص علوم میان رشته ای از کشورهای آلمان و ایران انجام می گیرد، تصریح کرد: این فصل از اواخر بهمن ماه سالجاری آغاز می شود و تا نیمه اول فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به طول می انجامد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.