هفته فرهنگی نقطه آغاز حرکت های بزرگ فرهنگی در پیشوا است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حسین عباسی عصر شنبه در آئین افتتاح هفته فرهنگی پیشوا حضرت امامزاده جعفر(ع) را کانون مهر، محبت، وفا، فرهنگ و ادب و به طورکلی شکل گیری شهرستان عنوان و اظهار کرد: اساس و بنیاد همه اقداماتی که در جامعه شکل می گیرد بر فرهنگ آن جامعه استوار است.

وی افزود: اگر فرهنگ درست باشد، اقدامات در زمینه های اقتصادی، خدماتی، عمرانی و امنیتی برجسته و نمایان می شود ولی اگر فرهنگ جامعه دچار مشکلاتی شود، خدمات هرچند بسیار دیده نخواهد شد.

فرماندار پیشوا با بیان اینکه این شهرستان پیشینه قوی و بسیار غنی در مباحث فرهنگی دارد، تصریح کرد: آداب و رسوم و اعتقادات و معنویت مردمان این منطقه زبانزد عام و خاص بوده و نیازمند فرصتی برای به رخ کشیدن داشته ها و توانمندی های خود هستند.

وی هفته فرهنگی را فرصتی برای بیان و رفع مشکلات به زبان فرهنگ و هنر دانست و گفت: فضایی فراهم شده تا فرهنگیان و هنرمندان دور هم جمع شوند و هنجارهای جامعه را تقویت و ناهنجاری ها را به خصوص در حوزه اجتماعی و سبک زندگی مردم با زبان فرهنگ و هنر به مردم ارائه دهند تا حساسیت لازم ایجاد و اصلاحات مورد نیاز صورت گیرد.

عباسی با اشاره به اینکه برگزاری هفته فرهنگی در راستای سیاست های استانی است، افزود: ما بهترین فرصت را در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) و سلاله پاکش حضرت امام خمینی(ره) تدارک دیدیم تا با تجدید روحیه مسئولان به لطف حضور مردم در راهپیمایی وارد یک فضای شاد و مفرح فرهنگی و هنری شویم.

وی یکی از اهداف هفته فرهنگی را ارائه صحیح و جامع داشته های معنوی، مذهبی و مباحث مغفول مانده دانست و تأکید کرد: برنامه های هفته فرهنگی در برگیرنده همه شهرستان است و دستگاه های مختلف تصمیم ساز و اثرگذار برنامه های مختلفی را تدارک دیده اند.

فرماندار پیشوا با بیان اینکه هفته فرهنگی نقطه آغاز حرکت های بزرگ فرهنگی در سطح شهرستان خواهد بود، افزود: از این پس برنامه های کیفی و کمی بیشتری را پیش رو خواهیم داشت و سعی می کنیم با تدبیر و برنامه ریزی خوب، برنامه های متنوعی را ارائه دهیم.

عباسی با تأکید بر ضرورت وظیفه شناسی و جدیت در بین مسئولان، گفت: با رویکرد تعامل و همکاری باید در راستای امیدافزایی، اعتمادافزایی و رضایت مندی مردم که اصلی ترین و بدیهی ترین ماموریت همه مسئولان است تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه هر اقدامی حتی در عالی ترین سطح نیز ایراداتی دارد، افزود: برگزاری برنامه ها در طول زمان تکامل می یابد و در مناسبت های بعدی برنامه های غنی تر، قوی تر و باکیفیت تری برگزار خواهد شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.