خودروهای تاریخی فردا در تهران رژه می‌روند

به گزارش «تاریخ‌ما»، رالی شهری خودورهای تاریخی، یکشنبه ۲۷ اسفندماه در تهران و البرز با شرکت حدود ۱۲۰ دستگاه خودرو کلاسیک و تاریخی برگزار می‌شود. این خودروها از صبح فردا (حدود ۹:۳۰) در دو مسیر حرکت می‌کنند؛ ۶۰ دستگاه از این خودورهای کلاسیک قرار است مسیر کرج، کاخ مروارید، بلوار ارم، آزادراه کرج، تهران، خیابان پاسداران و مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران را طی کنند و ۶۰ دستگاه دیگر نیز از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد حرکت خود را آغاز می‌کنند و با گذر از میدان تجریش، خیابان شهید باهنر به مجموعه نیاوران می‌رسند.

قدمت این خودروها که ساخت کمپانی‌های آمریکا و اروپا هستند، به سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۷۰ برمی‌گردد. برخی از این اتومبیل‌ها پلاک تاریخی سازمان میراث فرهنگی را گرفته‌اند و یک اثر تاریخی به شمار می‌آیند.

این چهارمین مانور خودورهای کلاسیک در تهران است که به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار می‌شود و این‌بار انگیزه آن فرارسیدن نوروز باستانی است. این رالی‌ها تا کنون بدون اطلاع‌رسانی قبلی و بیشتر با حالت غافلگیرانه در شهر اجرا شده‌اند.

رالی خودروهای کلاسیک که معمولا با هماهنگی و همراهی پلیس راهور در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک شهر انجام می‌شود، برخلاف روتین رالی‌های دیگر، انگیزه‌ آن، دادن مسابقه و یا برد و باخت نیست، بلکه بیشتر، هدف آن نمایش بخشی از میراث صنعتی و یادآوری تاریخچه ورود خودرو به ایران است.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.