دلیل شهرت و محبوبیت آهنگ کره ای

از آنجایی که هر روز اینترنت ارتباطات در سرتاسر جهان را بهبود می بخشد به نظر می رسد که جهان تعداد بی شماری هنر، فیلم و سایر رسانه های تازه را در اختیار دارد.

یکی از فرهنگ های تازه شکل گرفته در جهان KPop  است یا همان موسیقی پاپ کره ای که آهنگ کره ای یکی از پرشنونده ترین نوع موزیک در ایران است. اگر شما موزیک ویدیوی Gangnam Style را به یاد داشته باشید شاید فکر کنید که KPop  همین است و بس. اما در حال حاضر kpop بیش از یک لحن و آهنگ است.

رویکردهای مبتکرانه به موزیک ویدیوها، معنای واقعای استعداد و سخت کوشی کی پاپ را از بقیه ی ژانرها متمایز می کند. در اینجا به دلایلی که باعث معروف شدن و محبوب شدن KPop شده است می پردازیم.

رنگ و لباس

یکی از کارهایی که KPop  به خوبی انجام می دهد استفاده ی خلاقانه از لباس و رنگ در موزیک ویدئوهایش است . صدها سال پیش زمانی که آمریکای شمالی به سختی وارد عرصه ی صنعت شد آسیا از قبل از آن دارای صحنه ی رو به رشد هنر و گرافیک بود. یکی از مثال های آن هم انیمیشن های فوق العاده ی کره ای است که با گرافیک خیره کننده مخاطب را میخکوب می کنند.

بنابراین تعجب آور نیست که فرهنگ پاپ آسیایی برای موزیک ویدیوهایش فکر شده عمل می کند و می توان این را درک کرد که پشت هر کدام از این ویدیوها اندیشه ها شده است. استفاده از جلوه های ویژه، آرایش، لباس ها و هر چیز دیگری که باعث بهتر شدن ویدیو بشود مورد توجه سازندگان حاضر در این ژانر است.

روایت گویی

یکی دیگر از نکات مهم محبوبیت K Pop  این است که آنها به خوبی می توانند یک داستان را روایت کنند . نمونه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد شیوه ی قصه گویی آنها باعث محبوبیت یک آهنگ شده است و طرفداران مجذوب آن شده اند.

شخصیت

کی پاپ همچنین به دلیل داشتن شخصیت های منحصر به فرد، ولخرج و چشم نواز مشهور است. ستارگان کی پاپ یا همانطور که معمولا در آسیا به عنوان “بت” شناخته می شوند جزو آن دسته ای هستند که از مردم دیگر برجسته تر و مشخص تر هستند و می توان گفت از همه نظر یک لول بالاتر از مردم هستند.

مد

ستاره های مد معنای جدیدی را وارد بازار مد کرده اند. لباس ها و سبک های زندگی آن ها از نظر اصالت اغلب از ستاره های غربی فراتر می رود. ستارگان کی پاپ هرگز و ابدا از سر و صدا پرهیز نمی کنند و روش خودشان را برای جلب رضایت مردم و از همه مهمتر رسانه ها را دارند.

ملودی های اعتیادآور

موسیقی پاپ بدون ملودی های جذاب و شعر و آواز خواندن های گیرا که پس از یک بار گوش دادن به آن در ذهن ما به صورت مداوم تکرار می شود هیچ ارزشی ندارد. موسیقی کره ای هم از این قائله مستثنا نیست و با استفاده از گیراترین و ساده ترین ملودی ها کار خودش را انجام میدهد. گروه های مختلف به نحوی آهنگ خود را می سازند که دیگر فرقی نمیکند زبانشان را کسی میفهمد یا خیر. مهم ملودی ای است که به کار گرفته شده است و به همین دلیل است که مردم از سراسر جهان به این ژانر علاقه مند شده اند با این وجود که شاید معنی شعر را نفهمند.

رقص

رقصیدن یکی دیگر از ویژگی ها است . هنرمندان کی پاپ به خوبی بر روی رقصیدن تمرکز می کنند و به جرات می توان گفت که  کی پاپ با رقص خاص خودش عجین شده است و به عضوی جدانشدنی از این ژانر تبدیل شده است . این کار نه تنها مستلزم سخت کوشی، تمرین و مهارت بلکه هنرمندان کی پاپ با انجام حرکات رقص ها در این حیطه به مقام استادی رسیده اند.

در کل می توان این نتیجه را گرفت که در حال حاضر موسیقی کره ای راه خودش را به نحو صحیح پیدا کرده است و دیگر نمی توان آن را نادیده گرفت و انتظار می رود در آینده ی نزدیک این ژانر به موفقیت های بیشتری هم دست پیدا کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.