برق در برخی مناطق البرز اصلاً قطع نمی‌شود

رامین فرج در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما با اشاره به علت اصلی قطع برق در البرز اظهار کرد: چند علت دست به دست هم داده‌اند تا در تابستان امسال چنین شرایطی را تجربه کنیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش بی سابقه میزان مصرف برق در سال جاری یکی از این دلایل است، افزود: به عنوان مثال امسال در بخش صنعت شاهد افزایش ۲۵ درصدی مصرف برق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی توضیح داد: البته نباید فراموش کنیم کم بارشی امسال هم باعث کاهش ذخیره آب پشت سدها و به تبع آن کاهش تولید نیروگاه‌های آبی شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر امکان استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های آبی در تمام طول شبانه روز برای تولید برق وجود ندارد. به علاوه امسال چاه‌های کشاورزی که در سنوات گذشته از اواخر خرداد وارد مدار مصرف می‌شدند به دلیل گرما و کم بارشی از اواخر فروردین وارد مدار شدند.

فرج تاکید کرد: در میان نباید تاثیر قابل استخراج رمز ارزها که را در فرایند افزایش مصرف برق نادیده بگیریم.

این مسئول اضافه کرد: برای جبران این کمبود در نهایت جدول زمانبندی شده قطعی برق برای مناطق مختلف استان تدوین و اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: واقعیت این است اگر مصرف به همین شکل ادامه داشته باشد، قطعی برق تا پایان فصل گرما ادامه خواهد داشت ولی اگر مردم همکاری کنند و مدیریت مصرف داشته باشند، می‌توانیم از این پیچ بحرانی عبور کنیم.

سرپرست شرکت توزیع برق البرز با بیان اینکه افزایش دمای هوا خواه ناخواه باعث افزایش مصرف برق می‌شود، گفت: به ازای هر درجه افزایش دما حدود هزار مگاوات افزایش مصرف برق داریم.

وی افزود: مصرف روزانه برق در کشور در اوج پیک مصرف بین ۶۶ تا ۶۷ هزار مگاوات است و پیش بینی می‌شود از این میزان حدود ۱۵ درصد کمبود تولید داشته باشیم یعنی چیزی حدود ۱۰ هزار مگاوات.

فرج اضافه کرد: در حال حاضر برنامه زمانبدی قطعی برق در هفت بلوک با خاموشی‌های دو ساعته در حال اجرا است ولی طی چند روز گذشته افزایش مصرف باعث شده در برخی مناطق برق مشترکین در دو نوبت قطع شود.

این مسئول در پاسخ به اینکه آیا برنامه قطعی برق در همه مناطق اعمال می‌شود، توضیح داد: در استان البرز ۳۸۰  فیدر تغذیه کننده ۲۰ کیلوولتی وجود دارد که تنها ۴۰ مورد از آنها در برنامه خاموشی قرار دارند.

وی گفت: در مسیر این ۴۰ فیدری که در برنامه قطعی برق قرار ندارند، تصفیه خانه‌های اصلی آب استان، بیمارستان‌ها، انتقال خون و مراکز حیاتی استان است.

وی توضیح داد: آدرس‌هایی در استان وجود دارد که برق آنها هرگز قطع نمی‌شود چون این مشترکین در مسیر فیدرهای مراکز حساس نامبرده شده قرار دارند.

فرج ادامه داد: به عنوان مثال فیدر بیمارستان‌های استان به صورت اختصاصی برای آنها ایجاد نشده و این مراکز در مسیر فیدرهایی قرار دارند که قبلا ایجاد شده‌اند بنابراین مشترکین دیگری که خانه، محل کسب و کار و … آنها هم در مسیر این فیدرها باشد همیشه  به جز زمان وقوع حوادث خاص برق دارند.

 پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.