امیر شیخ: رزمایش ها یک مرحله اساسی در روند آموزشی نیروها است

امیر سرتیپ علیرضا شیخ در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما، درباره اهمیت برگزاری رزمایش و نقش آن در ارتقای توانمندی و تجربه نیروها با تاکید بر اینکه رزمایش در واقع محل آزمایش و آموزش هاست، گفت: ما در میدان رزمایش آموزه‌هایی که داشتیم را آزمایش می کنیم و آموخته های دانشجویان را به صورت عملی در صحنه واقعی ملاحظه می‌کنیم، به همین دلیل برای ارتقای توانمندی و آموزش، رزمایش را بسیار مهم و یک مرحله اساسی در روند آموزشی نیروها می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای آمادگی و توانمندی دانشجویان و دانش آموختگان ارتش ما آنها را در مراحل و مقاطع مختلف در رزمایش های متنوع شرکت داده و مورد آزمون و ارزیابی قرار می‌دهیم و معتقدیم رزمایش‌ها محلی برای بازآموزی آموزه هایی است که در دوره‌های مختلف فرا گرفته‌اند.

معاون تربیت و آموزش ارتش تاکید کرد: رزمایش ها برای آماده کردن نیروها برای کار عملی و تطبیق آموزش های دانشگاهی و مراکز علمی با صحنه عملی و فرماندهی در میدان نبرد بسیار موثر است.

امیر سرتیپ شیخ در خصوص عملکرد دانش آموختگان نیروی های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، گفت: خدا را شاکریم که اهداف ترسیم شده و تعیین شده و سریال های اجرا شده طبق زمانبندی انجام ‌شد. یکی از کارهای بسیار خوبی که در این رزمایش انجام شد، تقید به برنامه زمانبندی رزمایش است یعنی هر مرحله از رزمایش در زمان مشخص شده انجام شد و ما لحظه ها و ثانیه ها را برای اجرای عملیات‌ها رعایت کردیم تا مقید بودن به زمان و برنامه‌ریزی را تمرین کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه همه نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران  که در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ حضور دارند در یکپارچه سازی صحنه عملیات و برنامه ریزی مشارکت داشته و به خوبی وظایف محوله را اجرا کردند.

امیر سرتیپ شیخ تصریح کرد: ما در رزمایش‌های این چنینی به دنبال اجرای آموزش ها هستیم و از سوی دیگر تجهیزات و تسلیحات جدید را مورد آزمایش و ارزیابی قرار می‌دهیم، همچنین متناسب با عرصه های جدید تهدید و نیاز، آموزش ها را به روز می کنیم. از سوی دیگر با ورود تجهیزات و تسلیحات جدید آموزش نیروها نیز متناسب با آنها تغییر می‌کند و این رزمایش محلی برای اجرا و عملیاتی کردن این آموزش ها در استفاده از تجهیزات و تسلیحات نوین است و یکی از آورده های این رزمایش تلفیق این آموزش هاست.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.