زابل با اتصال به مرز از بن بست خارج شد

عباسعلی ارجمندی در گفت وگو با خبرگزاری تاریخ ما- افزود: تلاش برای بخشداری شدن کرباسک از سالها قبل بی نتیجه مانده بود اما خوشبختانه با اجرای طرح تقسیمات کشوری، اخیرا به عنوان بخشداری تصویب و این امر موجب شد تا  شهرستان زابل از بن بست خارج شود.

وی از سرمایه گذاری در زمینه ایجاد اشتغال، تامین آب مورد نیاز، رونق تجارت، فعال شدن منطقه آزاد سیستان، توسعه فعالیت های فرهنگی و آموزش نیروی انسانی، بعنوان طرح‌های جدید که زمینه ماندگاری جمعیت در منطقه سیستان را فراهم می‌کند نام برد و افزود: وجود دانشگاه های زابل، علوم پزشکی، آزاد اسلامی و غیره موجب تربیت نیروی انسانی توانمند شده و دانشگاه زابل با قریب به ۴۰۰ عضو هیات علمی یکی از نقاط قوت حوزه سیستان است به گونه‌ای که حتی تعدادی از اعضای بومی هیات علمی و اساتید دانشگاه زابل به عنوان دانشمند بین المللی معرفی شده اند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت:  دولت نگاه ویژه ای به مرز دارد تا از این وضعیت به نفع مردم استفاده کند.

عباسعلی ارجمندی افزود: منطقه آزاد سیستان لینک بین منطقه آزاد چابهار و سیستان و مرز افغانستان است که بزودی رونق خواهد گرفت و در همین راستا چند روز قبل اعضای کارگروه مرزهای رسمی کشور در زابل مستقر شده و از فرودگاه زابل و مرزهای گمشاد و میلک بازدید کردند تا به عنوان مرز رسمی هوایی بین المللی و زمینی تصویب شوند.

فرماندار ویژه زابل با اشاره به خط انتقال گاز به این شهرستان گفت: براساس اعلام شرکت گاز و پیمانکار مقرر شده تا پایان سال علمک گاز در حوزه سیستان روشن شود.

وی اضافه کرد: در حوزه شهری زابل گازرسانی که بزرگترین مرکز محسوب می شود پیمانکار در حال فعالیت بوده و فاز اول و دوم به اتمام رسیده و فاز سوم نیز حدود ۱۵ کیلومتر کار شده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.