بازدید هیئت قرنطینه کشور ازبکستان از بخش کشاورزی استان همدان

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، در این جلسه معاون اول قرنطینه  کشور ازبکستان بیان کرد: در بدو ورود به همدان با استقبال پر شور دوستان همدانی روبرو شدیم تا جای که احساس نمی‌کردیم در کشور غربیه‌ای هستیم و این نشان از مهمان‌نوازی مردم استان همدان دارد.

وی افزود: سفر هیئت ازبکستان به استان همدان نشان می‌دهد این استان از نظر کشاورزی پیشرفت زیادی داشته که امیدواریم بتوانم مبادلات کشاورزی خود را با آن گسترش دهیم.

کاسیموف افزود: این ملاقات‌ها باعث خواهد شد تا دو کشور ایران و ازبکستان با تولیدات کشاورزی و مزایای آن با خبر شوند و ایران می‌تواند یک کشور استراتژیک برای ما باشد و این امر باعث خواهد شد روابط بین دو کشور هرچه بیشتر گسترش یابد.

معاون اول قرنطینه کشور ازبکستان تصریح کرد: طی دو سال گذشته با وجود شیوع اپیدمی کرونا در جهان و وجود محدویت‌های آن توانستیم صادرات را از کشور ایران بیش از ۱۰ درصد افزایش دهیم.

وی افزود: ملاقات‌های چهره به چهره باعث می‌شود از مزایا و امکانات کشور ایران خصوصا استان همدان بازدید کرده و از نزدیک توانایی‌های همدان را ببینیم.

کاسیموف اظهار کرد: در بازدیدی که از این استان داشتیم متوجه شدیم که همدان در بخش‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی پیشرفت‌های چشم گیری داشته است.

معاون اول قرنطینه کشور ازبکستان تصریح کرد: همدان در تولیدات سیب زمینی، سیر و گردو دارای جایگاه خاصی است و امیدواریم این سفر زمینه‌ای برای تجارات بین دو کشور در زمینه این محصولات باشد.

در این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ضمن خیر مقدم به هیئت تجاری کشور ازبکستان گفت: استان همدان ۲/۱ مساحت کشور را داراست و به عنوان قطب کشاورزی در ایران مطرح است.

منصور رضوانی‌جلال بیان کرد: استان همدان سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کند که این محصولات شامل  سیب زمینی، گردو، سیر، انگور و مرکبات است و در کشور دارای رتبه‌های اول تا سوم هستیم که نشان از پیشرفت استان در بخش کشاورزی دارد.

وی افزود: استان همدان از نظر تولید سیب زمینی توسط دولت به عنوان مرکزیت معرفی شده است چرا سالانه بیش از ۹۵۰ هزارتن تولید این محصول در استان همدان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین به پیشرفت در زمینه مکانیزاسیون بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: استان همدان در حال حاضر ظرفیت نگهداری بیش از ۲۲۰ هزار تن محصول را در سردخانه دارد، این در حالی است که بیش از ۲۳۰ هزار تن ظرفیت نگهداری در استان در حال ساخت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی استان همدان این امکان را دارد تا محصولات خود را بر اساس قوانین فائو به کشور ازبکستان صادر کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.