مشکل کمبود آب شرب شهر کرمانشاه جدی است

 فضل الله رنجبر امروز(23 آبان) در جلسه کمیته تامین آب شرب شهر کرمانشاه با اشاره به جدی بودن مشکل کمبود آب شرب شهر کرمانشاه، اظهار کرد: برای تامین آب شرب جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه برای سال آینده احساس خطر می کنم.

 رنجبر ادامه داد: اگر مشکل انتقال آب شرب شهر کرمانشاه از سد گاوشان رفع نشود، سال آینده با تنش شدید برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه مواجه خواهیم شد.

 فرماندار کرمانشاه اشاره ای هم به مطرح بودن دیدگاه تامین آب شرب شهر کرمانشاه از چشمه های تاق‌بستان و سراب قنبر داشت و گفت: این دو منبع جوابگوی آب شرب شهر کرمانشاه نیستند، کما اینکه خود تاقبستان نیز چشمه اش با خطر خشکیدگی در اثر خشکسالی مواجه است.

 رنجبر سپس با تاکید بر جدی بودن بحران آب، گفت: اینکه گفته می شود جنگ های آینده جنگ آب خواهد بود واقعیتی انکار ناپذیر است که نمودهای آن را هم اکنون نیز در موضوع انتقال آب در روستاها شاهد هستیم و برخی روستاییان اجازه انتقال آب به روستاهای دیگر را نمی دهند و این یعنی بحران آب جدی است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با بحران آب باید مدیریت صحیح استفاده از آب در بخش های مختلف در برنامه قرار بگیرد، گفت: باید همه برای مقابله با بحران آب با هم همراه شویم و هرکس به سهم خود به مقابله با این بحران بیاید.

رنجبر ادامه داد: وقت آن رسیده از روش های استفاده نادرست از آب فاصله بگیریم و در همه بخش ها  مدیریت را در مصرف آب جدی بگیریم.

فرماندار کرمانشاه در ادامه تشکیل کمیته تامین آب شرب شهر کرمانشاه را اتاق فکری برای مدیریت بحران آب برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با استمرار جلسات این کمیته و با دعوت از نمایندگان مجلس برای شرکت در جلسات آن گامی هرچند کوچک در راستای مدیریت منابع آب در سطح کلان و خرد در کشور برداشته شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.