نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در خراسان شمالی

مهری فرشاد در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما، اظهارکرد: روز گذشته مرحوم «علی فاخر» بیمار ۵۱ ساله مرگ مغزی به مشهد اعزام و پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستانی در این شهر تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این بیمار بجنوردی به دلیل خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، ادامه داد: اعضای اهدایی این بیمار شامل کلیه ها، پوست و قرنیه ها به افراد متقاضی دچار نارسایی و مشکل اهدا شد و جان آن ها را نجات داد.

فرشاد خاطرنشان کرد: فرهنگ اهدای عضو و اقدام در راستای نجات جان بیماران عملی خداپسندانه است که باید در راستای ترویج آن گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه طی سال جاری در این استان ۱۰ نفر دچار مرگ مغزی شده اند، افزود: از این تعداد موفق به گرفتن رضایت از پنج خانواده بیمار مرگ مغزی شدیم.

این مقام مسئول ادامه داد: از پنج بیمار رضایت گرفته شده، موفق به اهدای عضو سه نفر از بیماران شده ایم.

وی تصریح کرد: از دو بیمار باقی مانده، یک بیمار به علت اینکه دچار افت فشار خون بود و دیگری از آنجاییکه شرایط سنی لازم را نداشتند، موفق به اهدای عضو نشدیم.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: طی امسال موفق شدیم تا ۱۵ عضو را از سه بیمار دچار مرگ مغزی شده به سایر بیماران اهدا کنیم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.