برائت حضرت معصومه(س) از عباسیان/ بانویی که مدینه منهای ولی خدا را رها کرد

حجت‌الاسلام سیدامین موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما با اشاره به برکت وجود حرم حضرت معصومه(س) در قم، بیان کرد: بعد از هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو، امامزادگان و در محور آنان حضرت معصومه(س) به سمت ایران حرکت و در قم رحلت کردند و امروز این شهر مرکز نزول برکات برای محبان اهل‌ بیت(ع) است.

موسوی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(ع) دارای کرامات و خصوصیات فراوانی هستند، افزود: در بین امامزادگان چند نفر زیارت مخصوص دارند که از معصوم نقل شده است کمااینکه زیارت کریمه اهل‌ بیت(ع) از امام رضا(ع) نقل شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا با تأکید بر اینکه از امام جواد(ع) و امام رضا(ع) در کتاب کامل‌الزیارات که از مهم‌ترین و معتبرترین کتب روایی شیعه است روایات فراوانی در خصوص فضیلت کریمه اهل‌ بیت(ع) نقل شده است؛ به‌طوری‌ که از امام جواد(ع) نقل شده است که اگر کسی عمه من را زیارت کند پاداش او بهشت است، افزود: در بیان امام صادق(ع) نیز آمده است از نسل من بانویی به نام فاطمه در قم دفن می‌شود و هر کس او را با معرفت زیارت کند ثواب زیارت او بهشت است.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(ع) در دستگاه نبی مکرم اسلام صاحب شأن و مقام هستند، افزود: علمای ما برای کریمه اهل‌ بیت(ع) شأنی از شئون اهل‌ بیت(ع) قائل هستند از طرفی کرامات فراوانی از حرم آن حضرت نقل شده است.

موسوی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) به‌ خاطر اطاعت محض از حجت خدا رنج سفر را می‌پذیرد و برائت از حکومت عباسی به سمت ایران می‌آید، تصریح کرد: کریمه اهل‌ بیت(ع) با درک درست و معرفت و با بصیرت صحیح، مدینه منهای ولی خدا را نمی‌پذیرد و عزم سفر می‌کند.

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه هجرت در اسلام آثار و برکاتی دارد، به‌طوری‌ که از وصایای نبی مکرم اسلام هجرت است و از طرفی عدم اجرای وصیت، معصیت است، افزود: هجرت از جایی‌ که ایمان انسان در خطر باشد مورد تأکید است، چنانکه حضرت معصومه(س) از بلاد خود به قم هجرت کردند و به‌عنوان مهاجر الی‌الله بودند و در این مسیر به لقای الهی رسیدند.

وی با اشاره به اینکه هجرت را پیامبر اکرم(ص) عملی کرد، گفت: در مکه دینداری مشکل بود و تبلیع دین با عداوت‌های سخت و توطئه کفار قریش به بن‌بست رسید، لذا نبی مکرم اسلام با هجرت به مدینه توانست حکومت اسلامی تشکیل دهد و بعد از ۱۴ قرن شاهد جهانی شدن اسلام هستیم.

موسوی با اشاره به اینکه هجرت امام علی(ع) از مدینه به کوفه مبدأ برکات و هجرت امام حسین(ع) مبدأ تحول بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام عاشورا و در یک معنا برگرفته از هجرت امام حسین(ع) به کربلاست.

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا با بیان اینکه ایران را هجرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) ایران کرده است، افزود: کریمه اهل‌ بیت(ع) در راه ولایت‌مداری به سمت قم آمده است و امروز ولایت فقیه تحقق امام‌مداری است.

موسوی یادآور شد: هجرت حضرت معصومه(س) موجب هجرت بسیاری از علمای بزرگ اسلام به شهر قم شده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.