136 هزار دز واکسن در خاش و تفتان تزریق شد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما- دکتر رضا کرد افزود: صد در صد فرهنگیان، مدیران و معلمین مدارس شهرستان خاش با دریافت دو نوبت واکسن کرونا بر علیه این بیماری ایمن شدند.

وی بیان کرد:با همراهی اقشار مختلف جامعه و به ویژه تلاش شبانه روزی تیم های بهداشتی طی 25 روز 28 هزار و 400 دوز واکسن کرونا در نوبت اول تزریق شده و در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای 12 سال ایرانی از 45 درصد به حدود 65 درصد رسیده، اما حد انتظار ستاد کرونا برای ایمنی شهروندان بالای 85 درصد قبل از خیز جدید بیماری کرونا در شهرستان می باشد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با مداخله به موقع و هدفمند توأم با حساسیت و پیگیری های اعضای ستاد، تلاش شبانه روزی تیم های بهداشتی در اقناع افکار عمومی و تبیین اهمیت واکسیناسیون در مدت دو هفته 31 هزار نفر با دریافت واکسن در دو نوبت بر علیه بیماری کرونا در شهرستان خاش واکسینه شدند.

دکتر کرد ادامه داد: با وجود ارتقای 20 درصدی شاخص واکسیناسیون شهرستان در طول دو هفته به واسطه عزم جدی اقشار مختلف دولتی و مردمی به پوشش تقریبا 65درصدی جمعیت بالای 12 سال ایرانی دست یافتیم گرچه این جهش آماری قابل توجه بوده، ولی برای جلوگیری و کنترل بیماری کرونا قابل قبول و رضایت‌بخش نیست.

وی گفت: خوشبختانه با وجود شناسایی موارد جدید ابتلا طی مدت 3 هفته گذشته هیچ مورد فوت ناشی از کرونا در مجموعه تحت پوشش خاش و تفتان نداشته ایم.

مدیر بهداشت خاش تاکید کرد: جریمه کارمندانی که واکسن نزنند در پنج مرتبه از اخطار کتبی، کسر یک سوم حقوق و فوق العاده شغل تا انفصال موقت خدمت حداکثر تا سه ماه تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سلامت جامعه نیازمند همراهی و همکاری های بین بخشی است بیان کرد: واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل های بهداشتی تاثیر زیادی در جلوگیری از خیز چهارم شهرستانی کرونا، عدم ابتلا به نوع شدید بیماری و کاهش مرگ و میر و بستری در بیمارستان دارد و این تاثیر چشمگیر واکسیناسیون در کاهش نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا به وضوح در شهرستان مشاهده می شود.

وی گفت: تقویت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک طرح موثر در مدیریت و پیشگیری از کرونا به ویژه در امر واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی درمناطق با پوشش پایین واکسیناسیون چرا که بهترین اقدام کمک گرفتن از پایگاه های بسیج محلات در دعوت از گروه هدف و انجام واکسیناسیون با همکاری تیم های سیار می باشد.

این مسوول اظهار کرد:با توجه به گزارش افزایش موارد مثبت کرونا در برخی استان ها و احتمال آغاز خیز جدید بیماری اگر میخواهیم به روال عادی زندگی برگردیم 85 درصد کل جمعیت باید واکسینه شوند، پس تا ایمنی کامل در شهرستان هنوز فاصله زیادی داریم و از شهروندانی که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام ننموده اند، تقاضا  داریم از فرصت طلایی قبل از پیک جدید استفاده نموده و بدون توجه به شایعات جهت ایمن شدن خود و صیانت از سلامت اطرافیان خود هر چه سریع تر به نسبت به دریافت واکسن کرونا از طریق مراکز بهداشتی درمانی، مراکز واکسیناسیون و تیم های سیار تلقیح واکسن در محلات اقدام نمایند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام نمود 85 درصد فوتی‌های کرونا در ایران و 80 تا 90 درصد فوتی های کرونا در جهان افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند که این نشان دهنده تاثیرات واکسیناسیون در کاهش ابتلا به این ویروس و مرگ ناشی از آن است.

توسعه خدمات واکسیناسیون و گسترش و تقویت تعاملات بین بخشی، افزایش مشارکت ادارات با مراجعین بیشتر اعم از بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری و بانک ها، درمانگاه ها و…با پویش واکسیناسیون، شفافیت در تمام مسائل مرتبط با سلامت، تلاش در جهت اقناع سازی و همراهی بیشتر مردم، تشدید نظارت ها و گشت های مشترک و برخورد با متخلفین در اجرای مصوبات ستاد کرونا، ارزیابی رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در مدارس، جلب و تقویت همکاری های مدارس دینی و حوزه های علمیه و…در دستور کار قرار گیرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.