چرا مدالی توسط صنعتگران هفشجانی در المپیاد جوش کسب نشد؟

به‌گزارش خبرگزاری تاریخ ما، تمامی مردم این استان در انتظار کسب مدال‌های رنگارنگ توسط صنعتگران زبده هفشجانی در المپیاد ملی جوش بودند، حال علت این ناکامی را از مسئولان و متولیان برگزاری این المپیاد جویا شدیم.

فرانک کبیری- مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما در خصوص برگزاری المپیاد ملی جوش در شهرکرد و علت ناکامی شرکت‌کنندگان استان در این المپیاد باوجود صنعتگران ماهر در صنعت جوش در هفشجان، اظهار کرد: المپیادهای ملی و جهانی بر اساس یکسری استانداردها برگزار می‌شوند، طبق این استانداردها در المپیاد ملی جوش شرکت‌کنندگان باید در رده سنی ۱۵ تا ۲۲ سال باشند، بنابراین امکان حضور صنعتگران تمامی باتجربه در این المپیاد وجود نداشت.

وی افزود: خوشبختانه صنعتگران هفشجانی در برگزاری المپیاد ملی جوش نهایت همراهی و همکاری را داشتند، در چهارمحال و بختیاری بر روی محمد یاری صنعتگر فعال در حوزه جوش سرمایه‌گذاری صورت گرفت، اما متاسفانه این شرکت‌کننده بر اثر سانحه تصادف دچار مصدومیت شدید شد و امکان حضور در این المپیاد از او سلب شد و باتوجه به اینکه شرکت‌کنندگان قبل از حضور باید در آزمون شرکت و نمره لازم را کسب کنند، به همین علت امکان جایگزینی فرد دیگری وجود نداشت.

کبیری با تاکید بر اینکه از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری المپیاد ملی جوش در سال‌های آینده و آموزش شرکت‌کنندگان آغاز شده است، توضیح داد: امیدواریم چهارمحال و بختیاری در این المپیاد به جایگاه خود برسد، امکان دارد در فراخوان‌های بعدی برای شرکت در مرحله شهرستانی، استانی و ملی پدیده‌ها کشف شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: برگزاری المپیاد ملی جوش موجب شد مردم استان با ظرفیت‌های المپیاد جوش و سایر رشته‌ها آشنا شوند، امسال تعدادی شرکت‌کننده از استان در المپیاد جواهرسازی در سیستان و بلوچستان شرکت کردند.

وی بیان کرد: امسال متقاضیان شرکت در المپیاد ملی جوش در چهارمحال و بختیاری مورد آموزش قرار می‌گیرند، علاقه‌مندان نیز می‌توانند در دوره‌های آموزش جوشکاری و سایر رشته‌ها نیز شرکت کنند.

کبیری در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰۰۰ نفر در صنعت جوش در چهارمحال و بختیاری فعال هستند، خاطرنشان کرد: ۶۰۰۰ نفر از این صنعتگران اهل هفشجان هستند و پروژه‌های داخل و خارج از کشور حضور دارند، این استان به‌عنوان دبیرخانه دائمی المپیاد ملی جوش در کشور معرفی شده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.