حوزه فرهنگ “مظلوم” است

حسین خوش اقبال در آیین بزرگداشت «هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار» که امروز (دوم آذر) با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی استان، کتابداران و کتابخوانان فعال در محل کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد با اشاره به مظلوم بودن حوزه فرهنگ در کشور گفت: علی رغم اینکه انقلاب ما یک انقلابی بر مبنای فرهنگ بود، اما هنوز متاسفانه حوزه فرهنگ نتوانسته به جایگاهی که باید در کشور برسد.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه در شاخص های توسعه گفت: متاسفانه در این زمینه شرایط خوبی نداریم و نیاز است که توجه بیشتری به این مسئله صورت گیرد.

خوش اقبال تصریح کرد: اگر هرجامعه ای به کتاب و مطالعه علاقمند شود، قطعا شاهد ارتقا فرهنگ در آن جامعه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: رشد مطالعه و رشد تفکر در هر جامعه توسعه آن جامعه را به دنبال خواهد داشت و باید همه در این مسیر گام برداریم.

معاون استانداری کرمانشاه با تاکید بر احیای فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: متاسفانه شیوع کرونا در دوسال گذشته وضعیت کتاب و کتابخوانی را با چالش های بیشتری مواجه کرد و نیاز است که تلاش های بیشتری صورت گرفته تا کتاب و کتابخوانی در جامعه ترویج شود.

خوش اقبال افزود: در استانی مانند کرمانشاه با این سابقه فرهنگی باید فرهنگ مطالعه به شکل قویتری نهادینه شود و باید این فرهنگ در تمام اقشار جامعه ترویج شود.

بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این مراسم با بیان اینکه تغییر رفتار جامعه با تغییر برداشت مردم از موضوعات امکان پذیر است، گفت در این زمینه مطالعه و دانش بسیار به کار می آید.

وی افزود: البته صرف داشتن دانش برای تغییر برداشت مردم کافی نیست و باید این دانش را به باور تبدیل کنیم. 

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم هزینه های اجتماعی را کاهش دهیم باید مردم را سمت مطالعه ببریم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.