هزینه‌های تولید شیر و گوشت برای دامداران ورامین چند برابر شده است

حسین نوش آبادی پیش از ظهر امروز شنبه ششم  آذرماه در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌ ورامین در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه دغدغه‌های مطرح شده از سوی کشاورزان و دامداران بسیار جدی است، گفت: هزینه‌های تولید شیر و گوشت برای دامداران چند برابر شده و دامداران عملاً برای حفظ شرایط در حال کار هستند، شرایط حوزه توزیع نهاده‌های دامی در دشت ورامین بسیار نامناسب است و تدبیرها تاکنون اجرایی نشده و دامداران این منطقه (ورامین) حدود چهار تا پنج هزار تن نهاده دامی برای عبور از بحران نیاز دارند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت آب رسانی به بخش‌های کشاورزی این منطقه عنوان کرد: بخشی از آب کشاورزی از آب‌های جاری منطقه و بخشی هم از سد ماملو تهیه می‌شود، کانال کشاورزی در این منطقه محدود است و برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزان مناطق و روستاهای دور افتاده نیازمند توسعه هستیم.

وی افزود: بحث تسویه پساب آب تهران نیز اگر به موقع انجام شود بخشی از نگرانی‌های کمبود آب در این منطقه بر طرف خواهد شد.

وی در خصوص تالاب بند علیخان نیز بیان کرد: این تالاب قبلاً آب مورد نیاز را تامین می‌کرد مراتع که در حال حاضر به علت کم آبی خشک شده و برای جبران آن باید تدابیری اندیشیده شود.

نوش آبادی گفت: متأسفانه تولیدکنندگان با مشکل صادرات مواجه هستند و باید در این خصوص تغییری در بخشنامه‌ها و سیاست‌های کلی صادرات ایجاد شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.