دانشگاه‌ها رویکرد مسئله‌محور داشته باشند

فرهاد زیویار در بازدید از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی لرستان و در نشستی که در محل حوزه ریاست این دانشکده با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی، برگزار شد از نزدیک، نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های مختلف اعضای هیئت علمی دانشکده درباره راهکارهای تقویت نقش دانشگاه در رفع مشکلات و چالش‌های استان را شنید.

وی با اشاره به رویکرد حل‌المسائلی محققان و پژوهشگران دانشگاهی، عنوان کرد: نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید مبتنی بر ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی با رویکرد «مسئله‌محوری» باشد.

استاندار لرستان از افزایش ارتباط بین دانشگاه لرستان با مجموعه‌های اقتصادی، تولیدی و اجرایی استان، استقبال و اظهار امیدواری کرد: دانشگاه بتواند نقش اثرگذارتری برای رفع مشکلات استان با ارائه راهکارهای علمی و کاربردی، ایفا کند.

در این بازدید دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان اظهار کرد: دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد که راهکارهای مختلف علمی اعضای هیئت علمی خود در رابطه با رفع مشکلات موجود استان را به صورت مدون و مکتوب، ارائه دهد.

وی ادامه داد: البته توقع و انتظار این است که مجموعه‌ سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان نیز هرکدام متناسب با حوزه کاری خود به این راهکارهای علمی و عملیاتی برای کاستن از مشکلات استان، بیش از پیش توجه عملی کرده و یک ارتباط دو سویه، متقابل و پیوسته بین دانشگاه و مجموعه‌های اجرایی دولتی و بخش خصوصی استان وجود داشته باشد.

گفتنی است در این بازدید، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان نیز حضور داشت و بر اهمیت تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی دانشگاهیان و کمک به مدیریت اجرایی در مسیر رفع مشکلات و چالش‌های استان، تأکید کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.