بی‌توجهی مسئولان دولتی؛ عامل دلسردی فعالان اقتصادی از حضور در نمایشگاه‌ها

آرمین سلسالی ظهر امروز (۷ آذرماه) در نشست خبری در راستای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته، اظهار کرد: فضای مجازی با وجود همه‌گیری هنوز نتوانسته آنچنان که باید در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی موثر عمل کند.

وی با بیان اینکه ضروری است دولتی‌ها بیشتر در نمایشگاه‌های تخصصی مشارکت و حضور داشته باشند، افزود: بخش خصوصی برای حضور در نمایشگاه به دنبال دیده شدن بوده و حضور مقامات استانی در نمایشگاه موجب می‌شود تا بخش خصوصی دغدغه‌ها و مشکلات خود را مطرح کند.

این مسئول ادامه داد: برگزاری نشست‌هایی با حضور استاندار و مقامات دولتی در کنار برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی موجب ارائه مشکلات شده و دولتی‌ها در جریان این مشکلات قرار می‌گیرند. در برگزاری نمایشگاه‌ها باید بخش دولتی برای برگزاری نمایشگاه‌های صنعتی و معدنی در راستای حمایتی وارد شود، آخرین دستاوردها در نمایشگاه‌های تخصصی عرضه می‌شود و استان‌ها می‌توانند با این ظرفیت‌ها آشنا شوند.

سلسالی با اشاره به مشارکت نداشتن شرکت‌های بزرگ استان زنجان در نمایشگاه، یادآور شد: این دلخوری در بین فعالان بخش‌های مختلف وجود دارد که در سال‌های گذشته مسئولان در نمایشگاه‌ها حضور نیافته و این امر موجب دلسردی این قشر برای شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی شده است.

رئیس خانه معدن استان زنجان با اشاره به مشکلات اجرای بخشنامه گون در استان زنجان، تصریح کرد: این مسئله خارج از استان بوده و با قوانین داخل استانی نمی‌توانیم مشکلات آن را حل کنیم. راهکارهای لازم در زمینه بخشنامه گون ارائه شده تا به صورت نرم‌افزاری اجرایی شود و همانگونه که سازمان جنگل‌ها محدوده‌ها را مشخص می‌کند، قبل از اجرای طرح‌های معدنی فضاهای بخشنامه گون به صورت قرمز رنگ در نقشه مشخص شود تا مشکلات در این زمینه کاهش یابد.

در ادامه این نشست، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت رستاک‌پادویژن به عنوان متولی برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته در زنجان، با بیان اینکه این شرکت ۱۰ سال سلبقه برگزاری نمایشگاه تخصصی در حوزه صنایع معدنی و صنایع فولادی دارد، اظهار کرد: در نمایشگاهی که از ۹ تا ۱۲ آذرماه برگزار خواهد شد، برندهای خوبی از استان‌های مختلف و حتی شرکت‌های خارجی حضور دارد.

حمیدرضا گردپور ادامه داد: در این نمایشگاه ۹۰ درصد شرکت‌های حاضر از سایر استان‌ها و حتی استان‌های غیرمعدنی حضور دارند و برنامه‌ریزی انجام‌شده برای این نمایشگاه با اهداف ۵ ساله بوده تا استانداردسازی‌های لازم جهت افزایش سطح کیفی نمایشگاه‌ها و در نهایت معادن و صنایع معدنی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تاکنون بخش دولتی استان همکاری خوبی در راستای برگزاری نمایشگاه داشت است، افزود: متاسفانه شرکت‌های بزرگ استان که برندهای مطرحی در این حوزه هستند، تاکنون تمایلی برای حضور در نمایشگاه ندارند و با استدلال اینکه بازار و فروش مختص خود را دارند، نیازی برای حضور در نمایشگاه نداشته و علاقه‌ای به دریافت خدمات از واحدهای استانی و داخلی ندارند.

این مسئول برگزاری نشست تعاملی بین شرکت‌ها و واحدهای تولیدکننده استانی را راهکار حضور شرکت‌ها و توسعه اقتصاد معدنی استان دانست و عنوان کرد: حضور در نمایشگاه برای صنعت‌گر بزرگ یک تکلیف است و متاسفانه در زنجان واحدهای بزرگ به جای تامین نیاز خود از استان، اقدام به واردات می‌کند.

متولی برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته در زنجان یادآور شد: تلاش بر این است که نمایشگاه بتواند همه موارد مورد نیاز را به صورت پکیج ارائه دهد تا بازدیدکننده متخصص بتواند نیازهای خود را برطرف کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.