پتانسیل بالای زنجان برای تبدیل به هاب منطقه‌ای صنایع‌ کانی‌ غیرفلزی

سیدرضا قندیلی ظهر امروز (۷ آذرماه) در نشست خبری، با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته، اظهار کرد: این نمایشگاه پس از شش سال مجدداً برگزار می‌شود که با توجه به پتانسیل‌های زنجان در بخش کانی‌های غیرفلزی و سرب و روی، فرصت طلایی برای استان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون زیرساخت برگزاری چنین نمایشگاهی در زنجان فراهم نشده بود، افزود: قطعاً برگزاری این نمایشگاه آورده خوبی برای استان خواهد داشت و تولید ثروت و اشتغال می‌کند؛ به طوری که هر یک مترمربع فضای نمایشگاهی موجب اشتغال‌زایی برای ۶ تا ۱۲ نفر به صورت مستقیم  و غیرمستقیم می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه برگزاری مستمر نمایشگاه‌ها در بخش کلان تاثیر به سزایی در افزایش اشتغال دارد، ادامه داد: رونق صنعت نمایشگاهی سبب بهبود وضعیت هتلینگ، گردشگری و … می‌شود و علاوه‌ بر سطح کلان، سطح خرد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان (کاسپین) با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته، از ۹ آذرماه آغاز به کار خواهد کرد، یادآور شد: در مجموع ۸۶ شرکت در نمایشگاه حضور دارند که ۹۰ درصد مشارکت‌کنندگان از استان‌های دیگر هستند.

قندیلی با اشاره به اینکه تا پایان آذرماه چهار نمایشگاه تخصصی در نمایشگاه‌های کاسپین برگزار خواهد شد، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که در سال آینده ۵۰ نمایشگاه تخصصی برگزار کنیم. نمایشگاه بین‌المللی کاسپین مدرن‌ترین مرکز نمایشگاهی غرب کشور است و تولیدکنندگان صنایع باید نمایشگاه را باور کنند و در این باره باید رسانه‌ها نیز کمک کنند، باید توجه داشت که نمایشگاه خود نیز رسانه است.

وی با اشاره به ظرفیت استان زنجان در حوزه‌ معدن، گفت: استان زنجان باید هاب منطقه در صنایع کانی‌ غیرفلزی شود که برگزاری نمایشگاه پیشانی آن است. در راستای معرفی استان باید از ظرفیت میزبانی در برگزاری نمایشگاه استفاده کنیم که در این حوزه باید بخش خصوصی و بخش دولتی مشارکت کنند.

این مسئول با بیان اینکه نمایشگاه جریان زنده است و در واقع نبض تولید محسوب می‌شود، عنوان کرد: دو سال نمایشگاه زنجان تعطیل بود، در حالی که در سایر استان‌ها نمایشگاه برگزار شد، ولی ما به دنبال راه‌اندازی آن هستیم. برنامه مدیریت نمایشگاه تخصصی برگزار کردن نمایشگاه‌ها است و اجازه نخواهیم داد که نمایشگاه‌ها به صورت تلفیقی با محوریت‌های مختلف برگزار شود.

قندیلی با بیان اینکه در صورت همزمانی برگزاری دو نمایشگاه، سالن‌ها کاملا از یکدیگر جدا خواهند شد، اظهار کرد: باید توجه داشت که در این صنعت، نمایشگاه محل فروش نیست بلکه باید در آن تعاملات تجاری اتفاق بیفتد به همین دلیل با ایجاد زیرساخت‌ها به دنبال ایجاد راه‌های ارتباطی هستیم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.