میز ملی خرما در دشتستان برگزار می‌شود

ابوالقاسم محمدزاده اظهار کرد: همزمان با نمایشگاه  وجشنواره ملی خرما از ۹ تا ۱۲ آذرماه سالجاری، میز ملی خرما با حضور مسئولین کشور در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به توانمندی های تجاری استان بوشهر افزود: میز ملی خرما در استان بوشهر با حضور استان‌های خرما خیز، مسئولین کشور و استانی با هدف کمک به توسعه بازارخرما در سطح کشوراز ۹تا ۱۲ آذرماه از سوی سازمان صمت استان بوشهر تشکیل خواهد شد.

معاون سازمان صمت استان بوشهر با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۹۹ هزار تن خرما به ارزش ۸۶ میلیون دلار صادر شده است عنوان کرد: در جلسه میز ملی خرما که به میزبانی سازمان صمت استان بوشهر برگزار خواهد شد، استان‌های جنوبی تولید کننده خرما با اتفاق مسئولین وزارتخانه صمت و دیگر مدیران اقتصادی استان به منظور هم افزایی و کمک به رونق بیشتر بازار خرما در سطح کشورو بین المللی تصمیم گیری خواهد شد.  

محمدزاده در ادامه گفت: برنامه های بلند مدت خوبی می توان با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای کمک به بازار خرما در داخل کشور نظیر فرهنگ سازی و ترویج مصرف خرما در بین اقشار مختلف جامعه موجب توسعه رونق اقتصادی درکشور شود.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر؛ وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه ملی خرما با هدف یک  نمایشگاه تخصصی با حضور هیئت های خارجی به استان به‌منظور ایجاد تفاهم نامه وانعقاد قرارداد با خریداران خارجی به‌منظور تحول بازار خرما در کشور و استان خواهد بود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.